torsdag 20. august 2009

Tilbake hos søta bror og lista er høyd

Forrige fredag pakket jeg igjen bilen for å sette kursen tilbake til Sverige. Denne gang til ski-o metropolen Falun. Her skal jeg trene med Skidhögskolan i Dalarna og studere ingeniør ved Högskolan. Hele det svenske landslaget i skiorientering trener og studerer også her, i tillegg til flere av Sveriges beste langrennsløpere. Jeg har fått ei stor og fin leilighet litt sør for selve sentrum. Det er en 3 roms leilighet med kjøkken på 90 kvadrat som jeg skal dele med Kim Andre Røste. Her i Sverige er den jo også til en overkommelig pris.

Siste uka har vi hatt ei hjemmesamling for å bli kjent med de nye omgivelsene. Det har vært ei tøff samling med mye trening og spesielt stakemusklene har fått kjørt seg i tillegg til endel lange tunge løpeturer. Jeg er ihvertfall overasket over bakkene de har her. Var redd alt kom til å være paddeflat, men i bakkene her er det absolutt mulig å få kjørt seg. En annen ting man merker er at nivået her er høyt og at man så har noen å kunne strekke seg etter, noe jeg så absolutt skal gjøre etter beste evne.
I morgen gjenstår siste økt på samlinga som er ei lettere økt med padling, jogg og styrke. Til helga skal jeg løpe Tuna Ting (o-løp i Borlänge) og sykle sykkel-o sammen med Johan Granath og Kajsa Richardson, så det blir en bra avsluttning på ei tøff uke.

Trives veldig godt så langt i Falun og ser frem imot å komme i ordentlig gjenge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar