søndag 30. august 2009

Barmarksamling på Sjusjøen med NTG og NC i rullski på Gjøvik

Jeg har nå vært på årets første samling med NTG. Vi var på Sjusjøen og bodde på Sjusjøen Høyfjellshotell. Her fikk vi servert ferdig mat til alle måltider med is til desert, så det ble en ukes husmorferie. Hovedfokuset for samlingen var mengde. Så det ble mange lange turer og teknikk trening.

Samlingen startet på mandag med en sykkeltur opp til Sjusjøen via Hafjell. Det var tre forskjellige ruter vi kunne velge etter Hafjell, min gruppe glemte helt kartet og vi syklet i vår egen verden helt til vi plutselig fant ut at vi snart burde se på kartet. Når vi så på kartet viste det seg at vi var midt i mellom den lengste og midterste løypa. Ingen av oss var veldig gira på å sykle rundt den lange og ingen til å sykle tilbake for å ta den melomste løypa. Så vi bestemte oss for å ta en sti som gikk midt i mellom, det var en sti der det ble en del trilling, men også noen utfordringer når vi satt på setet. Pga trillingen brukte vi litt lang tid, vi var ute i 4 timer når vi egentlig skulle bruke ca 3 timer.
Etter økta var det lunsj og hvile/pakke ut, før vi startet neste økt kl 4. Da var det rolig løp med spenst og hurtighet, men styrke etterpå på planen. Så var det middag og INFO møte før vi hoppet i seng.


Første økt på tirsdag var det klassisk intervall som sto på programmet. 3x7min staking I3 og 2x5min motbakke I3/I4. Etter økta var der lunsj før vi hadde 2 timer skole, før vi løp ut på en løpetur i myr med staver. Det ble en del gåing i myrene, og en del av utøverene lå like mye nede i myrene enn de gikk oppå. Etter 2.45 var alle inne igjen, noe kanskje vaskedamene på hotellet ikke var like glade for. Kvelden for min del gikk ut på å spise middag, være på et møte og bli sperret inne i et lite skap sammen med Marthe i over 1 time av guttene.


Onsdag morgen ble jentene kjørt ned til Biristrand for så å gå på rulleski helt opp til Sjusjøen, en ca 4 mil lang tur som vi brukte rundt 4 timer på. Vi gikk skøyting så beina var ganske slitene da vi kom opp til hotellet igjen etter å ha gått i regnver halve turen, men vi kom opp ved å spise og drikke gjevnt og holde et lavt tempo. Når vi kom inn igjen for min del var det lunsj og sette seg i bilen ned til Lillehammer for så å ta bussen til Gjøvik. Her hentet pappa og Bjørnar meg:

Jeg skulle gå NC i rulleski på Øverby. Det var ca 7 km skøyting på 3 runder. Jeg var ganske sliten etter langturen før på dagen, men jeg åpnet ganske greit og holdt tempoet ut hele løpet. Runde tidene mine var på 6.31, 6.34 og 6.33. Jeg vant med en margin på 24 sekunder ned til neste. Så det ble en veldig bra hardøkt. Pappa kjørte meg opp igjen etter løpet og jeg var oppe på Sjusjøen igjen i 10 tiden, da ble det bare litt kveldsmat før jeg hoppet i seng.

På torsdag morgen hadde alle de andre myr intervall, men ettersom jeg gikk renn i gåt hadde jeg og Audhild styrke istedet. Etter økta hadde vi ganske god tid før lunsj, da ble det duket for en vannpolo kamp i badebassenget. 1 og 3 klasse mot 2 klasse, en kamp som "lett" ble vunnet av oss 2 klassinger. Etter lunsj hadde vi toppidrett med Lydia før det bar ut på samlingens morsomste og mest møkkete økt, sykkeltur i 2 timer på sti og grusveier i regnvær. Første delen av løypa syklet vi på sti over myrer og skog, utrolig krevende og morsomt. Før vi syklet på grusvei ned til Natrudstilen som sier alt på hvordan vi så ut når vi kom ned den bakken. Der ble det en liten bom tur opp i et hyttefelt og vi bestemte oss for å sykle samme veien tilbake for å få sykle stiene på slutten. Når vi kom på stien igjen var det konkurranse om ikke å løse ut klikkpedalen, jeg stupte over rattet en gang og landet i myra med hode først en annen gang, men ettersom det var myr så fikk jeg ikke en skramme og det var bare gøy.


Etter den turen måtte man nesten dusje med klærne på, mitt og Sylvia's bad så i hvert fall ikke bra ut etterpå. På kvelden ble det noen leker for de nye litt, biljard og kort spilling til klokka ble litt for mye.

Fredag morgen var det en del trøtte fjes ved frokosten, men det ble en veldig bra hurtighetsøkt klassisk nede på Natrudstilen for det. Etter hurtighetsøkta gikk vi opp til Sjusjøen igjen før det bar rett på rommet for å pakke bagen og skifte til sykkeltøy, spise lunsj og sykle ned til Lillehammer.

Så var samlingen over, en veldig bra samling. Mye sosialt og lange treningsturer! Vi ble veldig godt kjent med de nye og vi hadde det utrolig gøy selv om vi ble sperret inne i skap, dyttet i myra og sjokoladene ble spist opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar