søndag 23. august 2009

Seier i både Tuna Ting og Sykkel-o

Etter en svært tøff uke med mye trening og diverse VM på TV var det nå finaledag. Jeg begynte den med å løpe en 4 km lang mellomdistanse i Skräddarbacken. På samlingsplass satt en "taggat" Per Frost klar. Han hadde funnet ut at vi lå likt i DD-cupen og at han i dag skulle slå meg. Dermed ble det enda et forstyrrende moment som måtte håndteres før start.
Det var en tøff og vanskelig mellomdistanse med mye motbakke og grønt i starten. Jeg kjente at o-teknikken var rusten med en måned tilbake til O-ringen som var siste konkurranse med kartet i hånda. Det ble ingen store bommer, men måtte sakke av på farten tidlig og begynne å "søke" etter posten. I tillegg hadde jeg droppet å ta med postbeskrivelse fra start og da jeg skulle lese koden på 4. post fant jeg ut at de ikke hadde trykt noen på kartet. Dermed fikk man skjerpe seg litt ekstra så man var sikker på at man var på rett post. Og utrolig nok ble jeg godkjent i mål, noe som ikke alltid har vært en selvfølge selv med postbeskrivelse! Det holdt også til klar seier, så dermed fikk jeg 20 nye poeng i DD-cupen og en fondue middag for 2 med beltebiltransport opp på toppen av Romme Alpin.

Kart med GPS rute:

Etter løpene dro jeg og Christina til Johan Granth og Kajsa Richardson og fikk en fortreffelig god pastalunsj i svensk stil til avslutninga i maraton for damer. Etter målgang på Brandenburger Tur dro vi i gang på en 10 km sykkel-o løype opp og ned Skräddarbacken. Det ble en tøff konkurranse, med flere harde stigninger og vanskelig orientering. Det ble også man mot man (gutt mot gubbe) kjemping mellom meg og Johan som presset oss begge til å gjøre feil, noe som garantert er verdifull erfaring til vinteren.

Resultatliste Herrer:
  1. Hans Jørgen Kvåle 39:54
  2. Johan Granth ca 45:00 (med pissestopp)
Resultatliste Damer
  1. Christina Løvald Hellberg ca 1:05
  2. Kajsa Richardson ca 1:08
Nå kart med rute på, men farten stemmer ikke

4 kommentarer:

  1. Gratulerar ödmjukast till segern! Fick jag något pris?

    SvarSlett
  2. Man får inget pris när man förlorar väl!

    SvarSlett
  3. Eller det var 3 priser i klassen, men man måste själv hämta priset

    SvarSlett