torsdag 27. august 2009

Ny skole - nye muligheter

Nå har jeg vært gjennom de første dagene i mitt liv som student, så slutt på leken nå! Og til de som lurer hva jeg tilslutt har bestemt meg for (det inkluderer også meg selv) så studerer jeg nå Sivilingeniør i Materialdesign (eller Materialteknologi som det heter i Norge). Så langt virker det egentlig greit, men det er jo ikke så vanskelig å sitte å late som man forstår repetisjon fra ungdommsskolen, som det foreløpig har vært.

Siden ingeniørstudiene foreleses i Borlänge blir det dermed litt transport til og fra. Med bil tar det 17 min fra jeg forlater parkeringen ved leiligheta til jeg står parkert på skolen. Med buss er det først i underkant av 10 min med sykkel og 20 minutt med bussen. Med klippekort koster det 22 kr hver vei, altså er det jo nesten like billig å kjøre selv.

Høsten har nå for alvor satt inn her i Falun og i går når jeg litt sent var ute og skøytet meg en kort tur ble det usommerlig mørkt. Det var utfor en en ganske bratt gangvei da jeg først merket det, for inn i et skogholt sluttet plutselig gatelysene og det ble helt mørkt. Jeg kom heldigvis helskinnet gjennom noen krappe svinger med minimalt med syn, og resten av turen angret jeg svært på at jeg bare hadde på meg en mørk rød t-skjorte. Neste "kveldsøkt" blir med refleksvest!

Forskjellen med og uten refleksvest:


Ellers har det vært en halvhard uke med tøffe stakeintervaller opp asfaltvegen som går parallelt med mördarbacken på tirsdag og i dag var det kortere intervaller i skräddarbacken i Borlänge. Kroppen var ikke pigg på dagens økt og jeg fikk slite meg gjennom 70 sekunderne på tunge ben. I morgen skal jeg kjøre sykkel-o mot Johan Granath igjen, før jeg setter kursen mot Torsby og får litt følelse med snø under beina. På lørdag blir det konkurranse med 5 runder à 2 km og min første gang på startstreken i seniorlangrenn. Spennende, men tøft vil jeg tro. Så blir det godt med ei rolig uke for å samle nye krefter over helga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar