lørdag 5. februar 2011

Medaljerush

Etter Barbros fantastiske start med gull på åpningsdistansen i junior-VM har medaljesankingen fortsatt. Barbro hadde som mål før mesterskapet å ta medalje på alle distansene. Dette er et vanskelig mål siden marginene er små og mye kan gå galt. Mange så også på Barbro som storfavoritt før mesterskapet, selv om hun selv ikke var enig i dette selv med et mindre o-teknisk trening enn tidligere. Allikevel har hun taklet presset godt hele uka og holdt hodet kaldt. Gårsdagens ekstremt tekniske sprint taklet hun svært bra og endte med sølvmedalje bak svenske Tove Alexandersson.
Pallen i W20 mellomdistanse. Fv Barbro, Tove Alexandersson, Marjut Turunen

Dagens fellestart ble en stor suksess for både Barbro og Bjørnar. Barbro fulgte opp sin målsetting med nok en sølvmedalje bak Tove. Dagens største overraskelser var i gutteklassen i ungdoms-EM. Bjørnar klinket til med en 3. plass, kun 13 sekund bak vinner og lagkamerat Torstein Wang. På sprinten rotet Bjørnar seg bort i det vanskelige løypenettet, men i dag hadde han god kontroll på orienteringen.

Gull og bronsevinner Torstein Wang og Bjørnar på pallen

Jeg har ikke hatt noe supermesterskap så langt. Det har aldri helt løsnet for meg i det vanskelige løypenettet og kroppen har ikke vært helt pigg. Jeg har fortsatt kjempet meg inn til en 10. plass på langdistansen og en 9. plass på sprinten. Dagens mellomdistanse fløt også bra på i starten og jeg var i klar ledelse på min gafling og er med i kampen om en god plasseringen etter 1. runden. På 2. runden blir det mot slutten en bom som gjør at jeg havner lenger bak i feltet og det blir svært vanskelig å komme forbi. Jeg ender tilslutt på en 20. plass, 3 minutter bak svenske Erik Rost. Løpet var egentlig ikke så dårlig, men dagens gafling klarte ikke å skille løperne noe som gjør at mindre gode løpere får mulighet for å "henge" og dermed blir det veldig tett mellom løperne

Hans Jørgen, Barbro og Bjørnar koser seg i finværet med ski-o på Nattrudstilen
I morgen venter stafett. Vi skal alle 3 ut og forsvare norges ære og vi håper å kunne følge opp med gode resultater også i morgen!

Arrangementets hjemmeside
Resultater
Bilder

/Hans Jørgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar