søndag 20. februar 2011

Gull, sølv og grønne skoger


Gull, sølv, sølv og bronse ble uttellingen for Barbro og meg under helgens ski-o NM på Stokke. Arrangøren hadde fått i stand et bra løypenett og selv med mye snø siste uken var sporene helt fantastiske! I går var det NM mellomdistanse og der er det felles junior og senior klasse. Barbro fikk bronse, mens jeg fikk sølv, ett sekund bak gullvinner Eivind Tonna.

I dag bød arrangøren på en helt annen type skiorientering med flere langstrekk og mer bakker. Jeg gjorde igjen et bra løp og gjorde ingen feil på vår 16,6 km lange løype. I tillegg føltes langrennsfarten bedre enn den har gjort før i år og jeg kunne presse dobbeldans langt opp i bakkene. Dermed endte det med nok et sølv, 35 sekunder bak Lars Moholdt. Sindre Jansson Haverstad fikk bronse.
Dette er da min tredje sølvmedalje for året med sølv på NM mellomdistanse, sølv på NM langdistanse og sølv på SM sprint. Virker som dette er et sølvår for meg, så får vi se om jeg kan følge det opp på VM.
Hans Jørgen spurter inn til nok en sølvmedalje. Foto: Anne Gro Styrvold

Barbro gjorde også ett bra løp og tok gullmedaljen i junior dame klassen, 52 sekunder foran Anna Ulvensøen og 1.04 foran Maren Haverstad.
Barbro i full fart ute i skogen, på vei mot NM Gull. Foto: Anne Gro Styrvold
Nå skal jeg og Eivind Tonna være med det svenske landslaget på VM samling i Falun og Mora neste uke før jeg skal til Finland og konkurrere i Finsk mesterskap mellomdistanse og Lumi Toukola (skiorienterings svar på Jukola, stor stafett) som opplading mot VM som arrangeres i Tänndalen i Sverige om fire uker. Barbro skal nå forberede seg til jr NM i langrenn og følge med på VM i Holmenkollen.
Forhåpentligvis får vi begge i løpet av et par dager klarsignal på at vi er uttatt til VM!

Kart kommer

Løpenes hjemmeside
Resultater
Bilder

/Hans Jørgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar