lørdag 19. februar 2011

1 sekund fra Gull

I dag ble det arrangert NM mellomdistanse på Storås skistadion i Stokke i Vestfold. Jeg har tidligere vært her under norgescup og jr NM i langrenn og begge gangene har det ikke funnets et eneste snøfnugg utenfor kunstsnøtraseen. I år derimot er det over meteren med snø, og arrangørene har gjort en god jobb med å  få til et bra ski-o arrangement.

Jeg hadde ikke helt marginene på min side i dag og tapte med minste mulige margin til Norgesmester Eivind Tonna som viste seg være ekstra heldig på sin egen bursdag. For ikke nok med at jeg kun var 1 sekund på Eivind, for kun 4 sekunder bak var bronsevinner Lars Moholdt. Aldri som jeg vet om har det vært så jevnt på NM noen gang. Mitt løp var svært bra. Jeg gikk med god flyt hele veien men gjorde nok et dårlig veivalg på ett av langstrekkene. I tillegg var det kjørt mye på åpne områder, jorder og myrer som gjør at orienteringen blir mye lettere og dette gjør resultatlisten jevn.

Siden det er felles junior og senior klasse under NM mellomdistanse konkurrerte Barbro i dag mot seniorene. Denne duellen ble i tøffeste laget i dag, men hun fikk allikvel bronsemedalje, 3,5 minutt bak Stine Olsen Kirkevik.

I morgen er det NM langdistanse hvor herrene skal ut på 16,6 km, mens juniorjentene skal gå 8,1 km

Resultater fra dagens Norgesmesterskap

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar