onsdag 21. mars 2012

Verdenscupfinale

Da er vi i gang med den siste konkurranseuken etter en lang sesong. Årets verdenscupfinale arrangeres i Boden i nord Sverige på et variabelt skareføre. Dagens sprint ble et hardt løp med mye kutting og mange klurige veivalg. Jeg tapte mye på veivalgene i starten og et sted gikk jeg meg nesten helt fast i en kuttings gjennom tett skog. Siste del av løpet gikk bra og i mål klarte jeg alikevel en 5. plass, halvminutt bak vinner Erik Rost. Han vant med 2 sekunder over Peter Arnesson og det er disse to jeg kjemper om pallplassen i verdenscup sammendraget med. Selv om jeg tapte litt poeng på dem i dag skal jeg fortsette å kjempe om flere verdenscuppoeng til helga når det hele avsluttes med en mellomdistanse og en ultra-langdistanse på hele 47 kilometer.

I morgen er det derimot stafett og jeg går sisteetappe etter Sindre Haverstad og Lars Moholdt. Vi går for å være med å kjempe i toppen i stafetten og forhåpentligvis kunne klive øverst på podiet slik vi gjorde i Ånn for to år siden.
Blir det reprise i morgen?
/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar