søndag 25. mars 2012

Da er det over...

Da er ski-o sesongen over for denne gang. Det ble dessverre ikke noe pallplass totalt i verdenscupen, men jeg kan krysse av på alle sesongens mål som var medalje individuelt og stafett på EM og topp 6 totalt i verdenscupen. Jeg tok 2 individuelle medaljer på EM, sølv i stafetten og ble nr 5 totalt i verdenscupen.

Men dagens avslutting ble en av de tyngre med 10 cm nysnø som hadde kommet i løpet av natten. Hjernerystelsen fra i går hadde gitt seg, men kroppen hadde siden målgang i går hatt mer enn nok å jobbe med en mørbanket kropp, så noe særlig restitusjon av musklene hadde nok blitt nedprioritert. Dermed var jeg meget "slækk" fra start og fant tidlig ut at det eneste jeg kunne gjøre var å gå et jevnt løp uten noen bom så ville jeg plukke plasseringer mot slutten når de andre begynte å bli slitne. Dette fungerte greit og jeg spurtet meg inn til en 9. plass. Dette holdt også til en bronsemedalje i det innlagte svenske mesterskapet. Så selv om det ikke ble noen pallplasser i verdenscupen denne helga så det ble i hvertfall et besøk i SM.
Hans Jørgen på gårsdagens mellomdistanse. Foto: Nordenmark Adventure

Finske Staffan Tunis tok med seier i dagens ultralangdistanse hjem den jevne total verdenscupen. Gratulerer!

Nå blir det noen roligere uker med skole og en ferie i Østerrike en uke før det blir en oppsummering av sesongen og planlegge hvordan jeg skal kunne ta min første individuelle VM medaljer.

Resultater fra konkurransen kommer her
Verdenscup totalt resultater

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar