torsdag 1. mars 2012

Podieplass "uta trins"

Dagens langdistanse ble som antatt meget hard og teknisk vanskelig. Dermed ble det viktigste å unngå å gjøre feil og å holde trykket helt inn.

Jeg startet greit og fikk etter hvert flyten på orienteringa i det tette løypenettet. Etter førsterunden får jeg sekunderinger om at jeg henger med teten og føler jeg har god kontroll. Dessverre krasjer jeg med et tre på andrerunden og blir gående med 1,5 stav i 20 minutter før jeg får en ny stav inne på runding før sisterunden. Dette tapte jeg en del tid på, men klarte alikevel holde farten greit oppe. Det kostet derimot mye krefter og på sisterunden merker jeg at jeg sliter med å klare å holde konsentrasjonen oppe. Tankene sklir ut og det er et ork å førsøke fokusere på kartet etter å ha vært maksimalt konsentrert i 90 minutter. Jeg gjør en del feil den siste delen, men berger alikevel en 6. plass, 5 minutter bak suverene Staffan Tunis som holdt en helt egen fart fra start til mål i dag. En pallplass hadde alikevel vært innen rekkevidde med kun et par minutt opp til 2. plassen.

I morgen har vi hviledag før lørdagens fellestart på mellomdistanen. Denne skal komme godt med før jeg skal fortsette jakte nok en pallplass eller kanskje til og med den første verdenscupseieren.

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar