torsdag 6. oktober 2011

Siste dagen i Ramsau

I dag var det altså den siste dagen for meg her i Ramsau for denne gang. Jeg har hatt 10 flotte dager med trening og annet morro her nede. Det er første gang jeg har vært i Ramsau hvor jeg kun har hatt sol hver eneste dag oppe på breen, men det er også første gang jeg har trent i bare sports BH i oktober også. I løpet av de 10 dagene jeg har vært her har jeg lagt ned ca 36 timer trening, noe jeg kan være godt fornøyd med. Vi har gjennomført 3 intervaller (en I3 opp til Guttenbergerhaus, en I3 oppe på breen og en I4 i rulleskiløypa), 2 spenst økter (en generell i bakke og en i hoppbakken/trappespenst), 3 styrke økter (2 maksstyrke økter på armene og 1 generell mage/rygg), 2 langturer på rulleski og en på beina + 9 ganger på ski på breen (5 ganger klassisk og 6 ganger skøyting).
I dag gikk vi en helt rolig tur oppe på breen. Ettersom det var siste dagen gikk vi ikke alt for lenge. På andre økt hadde vi maksstyrke på armene i styrkerommet i Ramsau sentrum, og ettersom vi ikke har noen bil tok vi beina fatt og tok joggingen frem og tilbake som oppvarming og restitusjon. Her er de siste bildene fra Ramsau for denne gang (Jeg klarte å slette bildene jeg tok på breen i dag... Men de så ganske like ut som dagene før, så det var i grun ikke noe krise);

Barbro på styrkerommet

Timo tar i

Barbro bruker muskler

Timo tar 50 kg - dobbelt så mye som Barbro

Barbro tar dips

Etter styrken ble det litt klatring - her er Timo i klatreveggen

Barbro klatrer

Hengende Timo ut fra veggen

Barbro var ikke like tøff i klatreveggen

Hoppebilde av Barbro

Og Timo

Etter vi var ferdig med økta var det ennå lenge til middag, derfor spilte vi noen runder bordtennis. (NB! Høy kvalitet på spillingen - ikke bli overrasket over høyt nivå):



I morgen setter jeg altså kursen hjem til Norge igjen. Jeg skal ta toget fra Bischosofen 08.06. Flyet mitt går 13.05, så jeg skal ha god tid hvis jeg rekker alle togene og går på riktig tog, men håper det skal gå bra!
Da var altså 10 treningsdager unnagjort og jeg kan bare si: Takk for i år! Vi ses nok igjen til neste år regner jeg med ;)

/Barbro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar