tirsdag 4. oktober 2011

Mye man kan få ut av en dag her i Ramsau

Dagen i dag har gått for det meste i ett fra vi våknet 06.40 til nå. I dag som alle andre dager her nede våknet vi til blå himmel og sol. 07.25 satta vi kursen mot heishuset. 07.50 tok vi første gondolen opp til breen og 08.10 begynte vi å gå på ski nede på breen. Der gikk vi i 2 timer før vi gikk opp til heihuset igjen.

Timo på vei opp til heishuset etter økt

Barbro og Lars ferdig med økt på breen


Her er to teknikk filmer av Barbro på breen i dag:







Når vi kom hjem til huset måtte "vi" (ikke at jeg bidro stort) til at lunsjen ble klar ettersom kokken, Audhild og Sindre i dag var på klatretur. Etter lunsj sov vi i 1 time før vi dro på motorcross. Jeg, Hans Jørgen og Øyvind (Timo "turte ikke"/var redd for å skade seg, så han ble fotograf i stedet). Det var sinnsykt artig, selvom det ikke gikk så fort med meg. Hans Jørgen kjørte ut i føste sving og Øyvind i tredje, så for meg som kom bakerst var det latterkrampe fra første stund.
Sjekk ut bildene fra kjøringen her:

Barbro klar for motorcross

Barbro og Hans Jørgen

Ready for start

Barbro i farta

Øyvind var dreven

Det var en svingete og krevende løype for oss "amatører" - her Øyvind gjennom en sving

Det var flere doserte svinger i løpet av runden

På dette bildet driver Hans Jørgen å får sykkelen sin på hjulene igjen etter velten/avkjøring over doseringen i første sving (altså etter 10sek på sykkelen)

Men så gikk det litt bedre for Hasse også ;)

Her er en film av Barbro der hun kjører motorcross:

(Det ser ut som det går veldig sakte, men jeg skylder på at det "bare ser sånn ut". For det virket veldig fort for meg!!!)

Etter motorcrossen dro vi rett hjem, spiste litt mat og reiste rett på rulleskibanen. Der møtte jeg og Timo en gjeng fra Team Olympia Sport vi hadde intervaller med. 5x5min klassisk intervaller sto på programmet. En veldig tøff, men bra økt! Etter økta var det rett hjem til middag og nå sitter vi her på soverommet og venter på at badstuen nede i kjelleren skal bli varm før det blir kveldsmat og leggetid.

Hans Jørgen og gjengen drar hjem til Norge i morgen tidlig, mens jeg og Timo skal være her til fredag (Timo skal være her noen uker til). Derfor blir det bare jeg og Timo som skal på breen i morgen tidlig. Ettersom vi skal være her litt lenger spurte vi om vi kunne få vasket noen klær hos de vi bor hos, og det var ikke noe problem. Vi fikk en kurv, la de svette klærne oppi kurven, ventet i 2 timer og da var alle klærne reine, tørre og brettet sammen. Her skal man ikke klage på servicen ;)
Her er kassen med reine klær - som dere ser pent brettet sammen

/Barbro


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar