torsdag 1. september 2011

Vegg

Etter over 3 fantastiske uker i de Bulgarske fjellene i Bulgaria satte vi kursen rett videre til Trondheim hvor vi møtte resten av senior og junorlandslaget for landslagssamling. I tillegg var det med noen utøvere som var med på åpen samling. Det ble noen fine dager i Trondheim med flere gode o-tekniske treninger, noe som var bra etter en lang periode uten noe særlig med o-teknikk i Bulgaria.

Etter Trondheim har jeg tatt noen roligere dager hjemme på Brandbu og i går reiste jeg til Torsby for å gå Boreloppet, en 10 kilometers ski konkurranse som går på en 1,8 km runde både inne i skitunnelen og en kortere sløyfe utenfor.

Jeg åpnet konkurransen i et forholdsvis bra tempo. I det jeg kom ut av tunnelen og ble jeg møtt av et varm vegg. Å gå fra -3 grader til + 20 i løpet av et sekund er en brå overgang. Ute var snøen isete og ujevn og det var svært vanskelig å holde seg på skiene. Jeg kjente jeg sto meg stiv og at varmen fort ble ubehagelig og jeg bare lengtet inn igjen til kulda og litt bedre skiforhold. Allerede på 2. runden kjenner jeg at kroppen ikke svarer helt som jeg hadde ønsket og for hver runde som går blir det tyngre og tyngre. Jeg kjente benene ble mer og mer stappet med melkesyre og på de 2 siste rundene var de helt tømmerstokker og jeg var glad så lenge jeg holdt meg på benene. Rundetidene gikk også opp med 45 sekunder og jeg tapte svært mye tid. I mål ble jeg drøye 2 minutter bak Calle Halfarsson på en 13. plass. Dette holdt allikevel til å bli beste norske og jeg tror at jeg med litt mer skifølelse og en litt annen åpning kunne ha hentet mye tid. Nå blir jeg her i Torsby et par dager til å trener i tunnelen før jeg setter kursen for Falun og skolestart neste uke


Hans Jørgen. Foto: Per Frost


Resultater Boreloppet


/HJ

Location:Torsby

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar