lørdag 24. september 2011

Markensrennet 2011

På torsdag gikk jeg Markensrennet på Gjøvik. Dette var årets siste rulleskirenn i norgescupen. Jeg kom rett fra en to dagers test samling på toppidrettssenteret, Oslo, så kroppen var ikke helt i hundre før start, men det gikk over all forventning.

I semi-finalen var jeg ikke helt pigg og det ble en del meter opp til løperene forran meg og jeg trodde ikke tiden min ville holde som lucky looser, men det gjorde det med hårfin margin. Finaleheatet bestod av løperene Maiken Caspersen Falla, Ingvild Flugstad Østberg, Celine Brun Lie, Kari Vikhagen Geitnes, Kathrine Harsem og meg. Et slikt heat får jeg ikke gå i hver dag, så jeg bestemte meg for å henge på så lenge jeg hadde krefter. Jeg var kjapt ute i starten og fikk en god plassering i starten, så slapp jeg meg litt bak i feltet for å spare krefter ettersom vi skulle gå to runder. Ut på oppløpssiden for første gang hadde jeg klart å jobbe meg opp på en 3-4 plass og etter to meget taktisk gode svinger lå jeg først sammem med Ingvild opp den siste bakken før oppløpet. Ut på oppløpet fikk Ingvild noen meter og jeg fikk Kari og Celine opp på siden av meg, men jeg bet tennene sammen og klarte å kjempe meg inn til en 3 plass. Dette var kjempe gøy! Jeg har aldri slått Maiken eller Celine og de har begge pallplass fra WC, så dette var veldig motiverende. Ikke minst med tanke på at jeg hadde en o2-test og Frognersetertest i beina.

Finaleheatet:
F.v: Maiken, Celine, Ingvild, Kathrine, Kari og Barbro

Pallen Markensrennet 2011

Testsamlingen i Oslo gikk veldig bra og jeg har hatt fremgang på alle testene siden i vår, dette lover meget godt før vinteren. På tirsdag reiser jeg ned til Ramsau, Østerrike, der jeg skal være med ski-o landslaget på en 10-dagers samling. Her blir det forhåpentligvis en del skigåing på breen hvis snøen ikke smelter helt bort, og mange gode treningstimer!

/Barbro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar