onsdag 10. februar 2010

Gull Gull Gull

Av online resultater ser det ut til at Barbro i dag har tatt sitt første Jr VM gull!!!

"Barbro vinner med en halv ettermiddag" sa Lars når vi på online resultater ser Barbro komme inn til ledelse med over ett og et halvt minutt. Og rett fikk han. Hun vant etter en svært sterk norsk laginnsats, 1:35 foran Marie Asprusten som tok sølv, Maren Haverstad på 4. plass og Anna Ulvensøen på 6. plass

Også de norske junior gutta gjorde det svært bra. Rasmus Korvald Skaare og Vetle Ruud Braten tok sløv og bronse.

Jeg er nå tilbake på hotellet etter en litt skuffende dag med utstyrsproblemer. Kroppen kjentes bra, men allerede på vei til 1. post hektet jeg skia under en kvist og tok et svalestup forover. Når jeg reiste meg opp så jeg at bindingen hadde løsnet fra skia og skia var forsvunnet under snøen. Jeg tapte bortimot 2 minutter på dette og løpet var allerede ødelagt. Jeg fikk satt på bindinga så det var mulig å gå på skia igjen, men hver gang jeg var såvidt borte i løssnøen løsnet den. Derfor tuslet jeg bare rundt løypa og ble nr 32 i mål nesten 7 minutt bak. Lars ble beste herre på en 8 plass.

En meget fornøyd junior landslagstrener, Marte Reenaas, kan i dag smile fra øre til øre av sine utøvere og legger hun til at hun selv også kom på 3. plass i dag så smiler hun nå rundt hele hodet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar