onsdag 3. februar 2010

11. plass og personlig beste

Dagens langdistanse under verdenscuprunden i Uzana ble svært tøff og jeg tror ikke det er mange ganger jeg har vært mer sliten, men jeg ble nr 11, 5 minutter bak vinneren Andrey Grigoriev noe som er min beste verdenscup plassering.

Etter nattens storm hadde ikke arrangørene rukket å kjøre opp alle løypene til i dag og jeg ble etter en god start liggende først i min gaffling. Det bød på store problemer med å se løypene og kryssene samtidig som man kjempet seg frem i til tider bortimot 20 cm fokksnø.

Jeg gjorde en bom på slutten av 1. runden for at jeg ikke så en løype som ikke var oppkjørt og tapte bortimot 1 minutt. Inne til runding var jeg nr 7. Ute på 2. runden følte jeg at kroppen våknet litt og jeg kunne presse på, men gjorde også et dårlig veivalg og gikk ut på den siste runden 2,5 minutt bak lederen. Siste runden var svært tung og de siste 20 minuttene gikk jeg med krampe i armer, lår og legger. Etter målgang ble jeg liggende et par minutt for at hver gang jeg prøvde å reise meg knekte jeg sammen av kramper i diverse muskler.


Marte Reenaas gikk knallbra i dameklassen og tok sin første verdenscupseier, 44 sekunder foran Liisa Anttila. Liisa var en av de finnene som ikke hadde fått skiposen sin og fikk derfor låne et par av meg. Dermed kom også skiene mine på pallen i dag.

Lars Moholdt ble beste herre på 5. plass selv om han ikke var helt fornøyd med løpet så viser det at han har etablert seg helt i toppen i år med mange plasseringer topp 5.

Resultater

Kart fra min sisterunde med veivalg:

I morgen har vi hviledag, noe som virkelig kan komme til å trenges. Da kommer også Barbro sammen med Maren Haverstad ned for å gå de to siste distansene her som er mellomdistanse på fredag og en mix-sprintstafett på lørdag. Det vil være mulig å følge med på online resultater.

Om man ønsker kan man også sende gratulasjoner til alle løperne gjennom arrangørens hjemmeside

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar