søndag 19. august 2012

Klar for VM

Etter 3,5 fantastisk uke i Belmeken i Bulgaria satte jeg kursen sammen med Stanimir Belomazhev og faren til Veszprém i Ungarn for VM i sykkelorientering. Det ble en meget lang reise med diverse grensepasseringer ut og inn av EU, noe som gjorde at reisen tok hele 19 timer!

De siste dagene i Belmeken var veldig bra, som alltid der oppe. Dessverre fikk jeg litt mageproblemer etter turen til Mussala, noe som gjorde jeg fikk ta noen roligere dager. Fortsatt er ikke magen fast, men jeg tar ihvertfall til meg maten igjen.

I går trente vi to økter på treningskart i området og disse var superfine. Når disse områdene kun holder som treningsområde så er jeg meget spent på konkurransene!

Dessverre er jeg eneste norske deltager på VM i år, og jeg får dermed ikke stilt i stafetten, men de andre distansene kommer jeg delta i stafetten.

I dag har vi Model Event mens det følgende programmet for den neste uken er som følger:
Mandag 20 august: Langdistanse kvalifisering
Tirsdag 21 auagust: Sprint
Onsdag 22 august: Mellomdistanse
Fredag 24 august: Stafett (ingen norske lag)
Lørdag 25 august: Langdistanse finale

Noe av det som kommer blir største utfordringen under årets VM (som det ofte er i idretter som arrangerer VM i august) er varmen. Neste uke er det spådd mellom 30 og 40 grader hele uken, noe som er 50 grader varmere enn hva som vanlig enn min konkurransetemperatur vinterstid.

Uansett kommer det til å ble meget spennende og krevende, og ikke minst meget god trening til vinterens skiorientering!

Hans Jørgen fra Bulgarsk mesterskap
Arrangørens hjemmeside med informasjon og resultater

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar