lørdag 4. august 2012

Dobbel bulgarsk mester

For tredje året på rad er vi i Belmeken i Bulgaria på høydesamling hvor Stanimir og faren Ivan Belomazhev tar vel hånd om oss. Som alltid er det helt fantastisk her og vi får lagt ned et meget godt grunnlag som kommer til å være verdifullt til vinteren. Gjengen som var samlet her i fjor tok podiumplasser i 10 av 12 individuelle verdenscupløp forrige sesong!

Lars og Hasse legger grunnlaget til "framtids segrar" med fantastisk utsikt fra Tanna

Men vi sliter fortsatt med å følge fjellgeita, Stanimir, i høyden


I år er gjengen Lars Moholdt, Øyvind Watterdal og Ove Sætra som er med i tillegg til meg og "the Belomazhevs".

"Die Gruppe" med Lars, Ivan og Stanimir

Mange gode grunner til tommel opp!


Vi har nå vært her nede i snart to uker og helgen har jeg deltatt i bulgarsk mesterskap i sykkel-o. Ettersom det i Norge ikke arrangeres noe nasjonalt mesterskap i sykkel-o så får man oppsøke andre konkurranser. Dette er mitt tredje nasjonale mesterskap i sykkel-o for året. Tidligere har jeg syklet både italiensk og svensk mesterskap.

Løpene har endt med seier både på gårsdagens sprintdistanse og dagens langdistanse. O-teknisk har det ikke vært ekstremt vanskelig. Men ujevnt underlag og hele 300 (!) deltagere i skogen mikset med høy fart gjør det både utfordrende og morsomt. Gradestokken har også vist opp mot 40 grader, noe som er i overkant for en som er akklimatisert til norsk "sommer".

Gårsdagens sprint gjennomførte jeg bra og vant med 1:45 til Stanimir.

På dagens langdistanse var det mange som fikk problemer med punkteringer og jeg vant tilslutt med nærmere 20 minutter på de 24 kilometerne. I morgen er det stafett hvor jeg skal få være med å kjøre førsteetappe før vi setter kursen tilbake til Belmeken og kvikksølvet forhåpentligvis ikke spruter som en fontene.

Hans Jørgen jubler for dobbelseier i Bulgarsk mesterskap med svetten silende i 40 grader.


/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar