søndag 19. august 2012

Kirkebakken Grand Prix

På fredag dro jeg fra samling med Team Lillehammer på Venabygdsfjellet til Hamar for å delta på Kirkebakken Grand Prix. Dette er et showrenn midt i Hamar sentrum. Det var 200m sprint og "golden mile" som var ca 2km. Jeg var så heldig å fikk invitasjon til å delta på 200m, men ettersom ei av elitejentene trakk seg fra golden mile fikk jeg stille der sammen med Marit Bjørgen, Therese Johaug, Katja Visnar og Maiken Caspersen Falla.


Det var fult av publikum oppover den 200m slakebakken på sprinten, så det var topp stemning. Jeg gikk en OK prolog og ble nummer 4. Dette gjorde så jeg møtte nr 5 i prologen i kvartfinale, etter et glippetak i starten ble det en ganske gjevn kamp, men jeg trakk heldigvis det lengste strået. I semifinalen møtte jeg ingen andre enn Marit Bjørgen selv. Selv om jeg fikk en bra start og ledet til ca halvveis av de 200m, så kom hun voldsomt i dobbeldans de siste meterene og dermed var jeg slått ut og kom på 4 plass ettersom det ikke var B-finale og gikk etter prologtider.

Barbro i prologen

Klem etter å ha blitt slått ut av Bjørgen i semi

Under "golden mile" hadde jeg egentlig bestemt meg for å henge så lenge jeg klarte, men etter en litt uklar start så tok jeg teten forran alle de andre jentene og dro hele den første runden av de totalt 3. Ut på 2. runden ble jeg tatt igjen av Katja og lå bak henne, men ut på siste runden ville alle de andre også opp. Katja var ikke helt oppservang og jeg ble plutselig sperret inne og var nesten bakerst. Ut gjennom den siste svingen lå jeg litt bak, men oppover oppløpet kjempet meg fremover og tok igjen Therese Johaug og var ikke langt bak Katja, men det ble en 4 plass her også.

Barbro nr. 9 ut fra start på golden mile

Selv om jeg glapp pallen to ganger syntes jeg det var kjempe morsomt å delta og få prøvd meg litt mot de beste langrennsløperene i verden, jeg fikk til og med dra på de en runde på golden mile. Etter jeg var ferdig med konkurransene, var det å sette seg i bilen opp mot Venabygdsfjellet igjen for å gå 8km motbakketest dagen etter.

"Mommo" var med som heiagjeng og møtte selveste Øystein "pølsa" Pettersen
 /Barbro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar