mandag 29. november 2010

Sesongen i gang for fullt!

I helgen ble det arrangert BUL-sprinten på Gålå. Det var meldt veldig kaldt og faren for at det kunne bli avlyst var stor. Grensen for et FIS-renn er på -20, og derfor ble det arrangert renn alikevel selv om det var kaldt.
Kuldemaske og tykke hanske måtte på!

På lørdag var det sprint skøyting. Gradestokken viste -18,5 når starten skulle gå, så rennet ble utsatt en hel time da var det -17 og starten gikk. Vi på juniorlaget hadde en grense på -16 for å gå, men med kuldemaske skulle vi få gå under tvil. Jeg gikk med kuldemaske, noe som gjør at man får mye mindre oksygen enn vanlig, og jeg ble derfor veldig stiv. Dette var ingen god dag, og ettersom det kun var 10 av 47 som stilte til start gikk også alle rett til en finale. I finalen var vi 9 stk (ei trakk seg før finalen), vi startet 6 i første rekke og 3 i den andre, dvs at det var et stort felt. Jeg endte tilslutt på en 3 plass etter litt knuffing og tråkking på staver i finalen.

Klar til start i finalen

Innspurten i finalen

I går var det 7,5km klassisk i en 2,5km løype. Jeg følte meg mye bedre i dag og fullførte et greit løp til å være så tidlig på sesongen. Tiden min var den tredje beste av alle som gikk 7,5km. Jeg ble nr to i klassen, 33 sekunder bak Kari Øyre Slind som i dag ble tatt ut til å gå WC i Düsseldorf til helgen. Det var kaldt denne dagen også, men var på det varmeste -14.

Dette ble en helg med litt frem og tilbake med kulden og rennene, vi skulle egentlig ha samling på Gålå til torsdag, men denne ble avlyst pga kulden. Så nå er jeg tilbake på Lillehammer. Var oppe på Skei og var med ski-o landslaget på deres sisteøkt i dagtidlig. Jeg fikk en veldig bra karttreningsøkt i kulden!

Det var ikke god plass i bilen på vei hjem


Boden var full av Tine-produkter

Som dere ser på bildene fikk vi med oss Tine-produkter hjem. Ettersom Tine er en av sponsorene til junior- og u23-laget fikk både jeg og Timo en god del. 20 liter melk, 20 liter juice, 80 YT restitusjonsdrikker, 2 pk med 12 YT sportsrikke, 12 Mana juice, 8stk 1-2-3 vaffelrøre, 6stk smørpakker, 4stk brunost og noen yoghurter. Så nå har vi nok drikke frem til jul i hvet fall.

Nå venter det noen heldager på skolen, før jeg kommer hjem til Brandbu for å gå Lygnarennet til helgen!

1 kommentar:

  1. Ser ut som ei jente har pakka baki den bilen også da...

    SvarSlett