lørdag 20. november 2010

Nå er sesongen i gang

Lørdag sto jeg på startstreken med alle de beste seniorene i Norge for å gå den tv sendte beitosprinten. Det var kjempe stemning og veldig gøy å gå selv om ikke rennet gikk helt min vei denne dagen. Det gikk tungt i prologen og kom nest sist, hele 18 sekunder bak Maiken Falla som vant. Ettersom det kun var 25 jenter som stilte til start gikk alle videre til kvartfinale. Her møtte jeg løpere som Ingvild Flugstad Østberg og Marthe Kristoffersen. Jeg klarte å bite meg fast på halen av feltet, men på en dag der man mangler noen gir klarer man ikke avansere i feltet. Så det endte med en siste plass i heatet og 24 plass totalt.

Fra sprint NM på Stryn i fjor


Liv på Beitostølen


Uka som var, var jeg på samling på Skei sammen med resten av NTG gjengen. Vi gikk langturer innover Peer Gynt veien (litt stein så måtte ha grusski), mens intervallene gikk vi på 2km løype på Austlid. Været var på vår side, selv om det var litt kaldt hadde vi strålende sol. Dette var en bra samling der vi fikk lagt ned mange timer med ski under beina.

Oppvarming til intervall på samling

Nå skal jeg en kort uke på skolen, før jeg reiser til Gålå på fredag der jeg skal være på samling med juniorlandslaget til torsdag neste uke. Lørdag og søndag er det BUL-sprinten, sprint lørdag og 10km klassisk søndag. Noe jeg ser veldig frem til! Det skal bli gøy å få testet kroppen mot jevnaldrede konkurrenter.

1 kommentar:

  1. Håller mina tummar hårt för dig Barbro! Tror på dig! Vh Robin

    SvarSlett