onsdag 14. juli 2010

Revansje med nytt Jr VM sølv

I går ble junior VM klassene annulert pga en feilplassert post. I dag revansjerte Barbro seg etter gårsdagens ikke 100% o-teknisk gode løp i går med ett knallgodt løp uten noen feil. Det holdt til nok en pallplassering og et nytt sølv på mellomdistansen som ble arrangert på nytt i dag. Hun var 2:24 bak den russiske vinneren Olga Vinogradova, den samme jenta som slo henne i fjorårets Jr VM mellomdistanse hvor hun også tok sølv.

”Jeg sykla i dag et veldig godt o-teknisk løp og gjorde ingen feil så vidt jeg vet. Jeg veltet faktisk 4 ganger i dag i tillegg slo jeg kneet i styret på slutten av løpet, men det går bra nå. Ellers hadde jeg kanskje noen unødvendige stopp, men resten av tiden ble jeg nok rett og slett frasykla av den sykkelsterke russeren!”

Pallen i JWOC mellomdistanse

Hans Jørgen gjorde også ett bra løp i dagens kvalifisering til fredagens langdistanse. Kun en mindre bom på en av de vanskelige postene inne i ett tett byområde var den eneste bommen. Jeg følte jeg også hadde bedre flyt enn de tidligere dagene, men det er vanskelig å avgjøre hvilke veivalg som lønte seg før vi får se alles strekktider. Uansett fungerte også kroppen bedre i dag og det var den beste o-tekniske dagen så langt. De siste 3 postene slet jeg med et kjede som ble svært tørt av all sanden og gir som ikke fungerte så godt lenger, men det holdt til mål. Jeg ble nr 5 i mitt heat og var klart innenfor de 20 som gikk videre fra hvert av de 3 heatene.

Hans Jørgen fra siste post

I morgen er det hviledag før det på fredag er den siste VM distanse for vår del som er langdistanse finale. Her kommer vi begge etter dagens gode resultater til å få gode startposisjoner. Jeg kommer til å starte blant de 15 siste og Barbro får nest siste startposisjon. Barbro skal nå vise at hun selv etter to gode dager på Jr VM også kan prestere på den tredje distansen, og Hans Jørgen satser på å fortsette stigningen i sine prestasjoner!

Team Kvåle jubler over nok en sølvmedalje til Barbro

Kart og resultater fra dagens konkurranse
Bildegalleri

1 kommentar: