tirsdag 6. juli 2010

En oppdatering før avreise til Portugal

Nå har sommeren kommet og ferien er godt i gang. Jeg har brukt den første delen av ferien på samlinger og som trener/instruktør på sommerskiskole.

De tre dagene før skoleslutt var jeg på forflytningssamling med NTG. Dette er en samling der vi forflytter oss rundt hele dagen ved hjelp av sykkel, rulleski og løp. Elever som blir 1, 2 og 3. klasse til høsten ble delt inn i lag på 3-4 stk, jente og guttelag. Etter hver dag blir det kåret to vinner lag, et jentelag og et guttelag som får sove inne og får middag. Resten må slå opp teltet og begynne middag på primusen. Ruten gikk fra lillehammer - Nordseter - Pellestova - Ringebu, første dagen. Ringebu - Opp Kvitfjell - Svatsum - Astridbekken - Spåtind, andre dagen. Spåtind - Vingerom - Jorekstad - NTG opp Baletbakken siste dagen. Gruppen min fikk ikke sove inne, men vant den siste og avgjørende etappen fra Jorekstad til NTG opp Balettbakken, som gjorde at mitt lag vant forflytningssamlingen 2010. Jeg har derfor gjennom mine 3 år på forflytningssamling, aldri sovet inne, men vunnet sammenlagt 3 år på rad.
Sykkling på samling

Siste metrene opp Balettbakken, det var TUNGT, men det smakte ekstra godt med seier!

Dagen etter forflytningssamlingen dro jeg opp til Sognefjellet med juniorlandslaget. Her fikk vi alt mulig av vær, fra snø, regn og vind til strålende sol og sports BH vær. Dette var en samling som hadde fokus på mengde, så det ble noen lange og rolige turer med mye fokus på teknikk. Vi hadde også to i3 intervaller og et testløp. Det var en veldig bra samling, hvor vi 6 på landslaget hadde det veldig gøy med kortspill og annet sprell.

Sponsorbilder på Sognefjellet

Jentene viser klassisk teknikk

Teknikktrening


Rett fra Sognefjell bar det til Dalseter og sommerskiskole. Her fikk jeg med meg slutten av fischer uka og hele madshus uka. Det var mange barn og høyt støynivå hele dagen, bokstavelig talt. Det var som regel to økter hver dag og jeg var der ikke bare for å trene andre, men også trene litt selv også. Så jeg var med på alle øktene jeg kunne, så det ble en veldig god treningsuke for meg også samtidig som det var veldig gøy og lærerikt.

Trener Barbro

Alle trenerene på sommerskiskolen

Nå har jeg tatt det rolig en uke hvor jeg har vært hos Timo en tur og ellers vært hjemme på Brandbu. Mamma, Pappa og Bjørnar dro med bobil nedover til Portugal på fredag. De fikk med seg den første etappen av Tour de France og sa det var et sirkus uten like i 5 timer. Nå har de kommet ned til Spania, men forstatt et stykke igjen.
Jeg og Hans Jørgen reiser med fly på torsdag og gjør nå de siste forbredelesene på treningsfronten før det braker løs på søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar