torsdag 4. mars 2010

Nå mangler bare OL-gull

I dag var det duket for junior NM første distanse her på Stryn. Det skulle gåes 10 km for min klasse, og i strålende sol og minus 1 på gradestokken var alt lagt til rette for at dette skulle bli en veldig bra dag.
Jeg startet midt i min klasse hvor de 15 beste var sidet til slutt i klassen etter sammenlagt resultatene i NC hitill (og ettersom jeg ikke har gått noen NC i år, måtte jeg starte midt i klassen). Det var klassisk stil som stod på programmet, min sterkeste side. Jeg var veldig usikker på formen, for jeg har ikke gått ski-renn på en måned, men den viste seg å være veldig bra!
Jeg gikk ganske kontrolert ut fra start og holdt tempoet oppe hele veien, og det vises at jeg har ledet hele veien. I mål ble det 29 sekunder til andre, og hele 1.09 ned til tredje plassen. Helt utrolig, jeg, Barbro Kvåle, ble norgesmester på 10km klassisk!
Det var en av de beste løpene jeg har gått. Jeg disponerte kreftene bra og hadde veldig bra ski. I dag var det min dag :)
I morgen har vi hvile dag, før det braker løs med skøyting 5km på lørdag og stafett på søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar