lørdag 6. mars 2010

Beviste at ski-orienterere også går fort i sporet og hevder seg blandt norgeseliten

Etter gårsdagens hviledag her i Stryn var det i dag duket for en ny NM konkuranse. Det var 5km skøyting som stod på planen. Dette var mitt første distanse renn i skøyting denne sesongen og jeg var veldig usikker på skøyteformen og hvilket åpningstempo jeg skulle starte i. Mitt mål var å komme topp 5 før jeg startet, ettersom min beste plassering i en skøytekonkuranse tidligere er 7 plass.
Jeg startet løpet veldig kontrolert så jeg ikke skulle få syra i starten og skulle presse mer og mer utover løpet. Dette skulle vise seg og fungere veldig bra og jeg gikk inn til ledelse da jeg kom i mål, men jeg viste at bak meg kom det sterke løpere som jeg vet gikk fort. Jeg stod i målomerådet i 10 minutter og hørte hva sekunderingspostene raporterte. Det viste seg at i siste bakken lå jeg 13 sekunder bak Anne-Tine Markset, men i mål skilte det bare 5 sekunder og dette holdt til sølv for min del. Det viser at det er jeg som har gått fortest på slutten, så kanskje hvis jeg hadde turt å starte litt hardere så kunne det sett litt annerledes ut.
Men alt i alt er jeg strålende fornøyd med sølvet, noe som var over all forventning.


I morgen er det stafett der jeg skal gå andre etappe på Opplands første lag, så da er det bare å kline til! :)

1 kommentar:

  1. Gratulerer Barbro, du fortsetter stadig å imponere!

    SvarSlett