søndag 22. november 2009

En fin samling i regnet på Sjusjøen

Jeg har nå vært en uke på Sjusjen med NTG. Det har vært en veldig bra samling med fokus på langturer. Vi hadde ikke helt været på vår side, det var overskyet for det meste og det regnet eller snødde våt snø store deler av samlingen. Men forholdene holdt seg veldig bra selv all regnet og pluss gradene. Vi bodde på Fjellheimen, der vi de 2 første dagene spiste frokost, lunsj og kvelds på hytta og middag på Natrdustilen. Fra onsdag fikk vi all maten på Fjellheimen.

Samlingen startet på mandag med en skøytetur oppe på Sjusjøen. Det var nesten som å gå på skøytebane, det var helt isete så jeg fikk terpet litt på balansen. Hanne Jonassen (samboeren min) og en av førsteklasse guttene hadde et stygt kræsj da jeg og Hanne var på tur opp igjen fra Natrudstilen og 5 gutter var på tur ned. Det endte med hjernerystelse og strekk i nakken for Hanne sin del og en knekt stav og vondt i albuen for Vegard. Andre økt var klassisk, der fokus var teknikk.
Tirsdag var det klart for testløp, 7,5km klassisk. Ettersom jeg aldri har smurt skiene mine til noen konkurranse eller testløp noen sinne, skulle jeg nå få svare på hvorfor jeg ikke smør mine egne ski. Jeg følte meg i veldig bra form, men med treningsski og 3-4 lag med klister så var det ikke formen som sviktet. Jeg merket allerede på oppvarmingen at jeg hadde alt for bra feste og NULL gli, men ettersom jeg bare hadde med ett par ski så måtte jeg bare gjøre så godt jeg kunne med det jeg hadde. Det resulterte i at jeg måtte stake i alle nedoverbakkene og nesten gå diagonal på flatene. Jeg fikk en veldig bra hardøkt, for det var ikke mye hvile å få uten gli, men var 1.30 bak Audhild og endte på 4 plass. Andre økt var løp med styrke.
Onsdag var det langtur med teknikk som første økt. Jeg og Emilie skulle ha teknikk med Robin første delen av økta og gå etterpå. Teknikken resulterte i at vi gikk opp en ganske lang og bratt bakke 12 ganger, men fikk endret litt på teknikken så håper det gir resultater utover. Andre økt var hurtighet, der jeg ble en erfaring rikere: Hodelykt og hurtighet passer ikke så bra sammen. Det var en veldig bra økt, men for min del ble slått sammenlagt av Audhild 7-3.
Torsdag hadde vi i3 intervall. Jeg gikk med kartstativ over noen kart fra Romania. En veldig bra o-teknisk økt. I pausa mellom øktene hadde vi rettslære prøve, noe de fleste var litt nærvøse til. Andre økta var løp med styrke. Armene fikk spesielt kjørt seg, med armhevninger og dips i 30 minutter med innlagte konkurranser. Etter middag var det første klasse som skulle stå for det sosiale, det var talentkonurranse og gruppe konkurranse. Jeg var med på vinner laget av gruppe konkurransen, det var en veldig morsom kveld.
På fredag gikk vi Nordseter runden, og etter det hadde vi 1 time på å dusje, pakke og vaske hyttene før det var lunsj og hjemreise.

En veldig bra samling!
Nå skal jeg 3 dager på skolen før jeg setter kursen til Sjusjøen igjen på torsdag på ski-o samling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar