mandag 12. oktober 2009

Går og går men kommer aldri til..

I dag har jeg kjørt maks oksygenopptak (vO2 maks) test på rulleskibåndet på LIVI her i Falun. Testen gikk i klassisk diagonalgang, noe jeg har trent særdeles lite av så langt i år. Heldigvis fikk vi noen klassiske økter nede i Ramsau, men det var fortsatt den første hardøkten.
Den siste uka etter at vi kom tilbake har jeg dessverre vært litt småsyk, men det har løsnet de siste dagene.
Testen gikk ganske bra, men jeg merket at teknikken ikke satt der den burde og at jeg ble tidlig stiv. Likevel klarte jeg å presse bra og kom godt opp i både puls og laktat, så det ble en bra test. Det ble ny rekord med 0,1 i liter pr minutt og 3 ml/kg/min og jeg fikk dermed et svar som jeg har følt på meg; at treningen jeg gjør nå gir resultater. Selv om det fortsatt er lenge til sesongen og verdenscupåpningen i Russland i midten av januar er det godt å vite at man er på rett vei og bare å fortsette slik man har gjort



Illustrajsonsbilde fra LIVI

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar