fredag 15. mars 2013

Fra sprint i Drammen til 3 mil i Kollen

På onsdag gikk jeg world cup i Drammen og samme dag fikk jeg beskjed om at jeg skulle gå 3 mila i Holmenkollen nå på søndag. Plutselig fikk jeg gå 2 world cup renn på under en uke. 3 mila går i skøyting og starten går halv 12. Her stiller alle de beste og det kan hende at resultatet blit stygt, men den opplevelsen av å få gå i Kollen er noe man ikke får sjansen til hver dag. Så jeg skal gi det jeg er god for den dagen også må jeg være fornøyd med at jeg er en av de få heldige som faktisk får lov til å delta.

Under onsdagens sprint i Drammen var målet å gå videre fra prologen. Jeg hadde startnummer 50, altså jeg var seedet som nr 50, altså det er egentlig 50 som er bedre enn meg. Derfor måtte jeg gå veldig bra for å komme topp 30 og gå videre fra prologen. Jeg var fornøyd med min egen innsats, men var desverre 2,3 sekund for sent ute til avansement og endte på 39 plass. Selv om jeg ikke gikk videre, syntes jeg det var en positiv opplevelse og jeg ser at jeg nærmer meg de beste i verden. Neste gang skal jeg videre ;-)

Her kommer noen bilder dagen i Drammen:
I prologen
God fart i prologen, men desverre 2,3 sek for sakte for å gå videre
Barbro - Anne Kjersti - Hilde
Koste seg i sola med finalene tross at de røyk ut av prologen

Barbro med oppløpet og kirka i Drammen bak seg

Timo gikk også i Drammen, men hadde for dårlige ski til å ha sjans for å gå videre fra prologen

Nå sitter jeg hjemme på Brandbu. I morgen tar jeg turen inn til Kollen for å teste ski og løyper. Søndag står jeg altså klar for min første distanse world cup og 3 mil skøyte konkurranse. Dette blir spennende, men veldig slitsomt!

/Barbro


1 kommentar: