onsdag 20. mars 2013

3 mila i Holmenkollen

I helgen fikk jeg min distanse debut i world cup da jeg fikk gå 3 mila i Holmenkollen. Jeg har aldri gått en 3 mil i konkurranse før, så jeg var ganske nervøs når jeg sto på start og ikke ante hva jeg begav meg ut på. Jeg bestemte meg for å legge meg bak i feltet ettersom det var her folk på mitt nivå endte opp med å gå. Den første runden på 5 km syntes jeg gikk lett og fint, ut på den første runden opp til Frognersetern skjønte jeg at jeg måtte ta det litt med ro hvis jeg i det hele tatt skulle komme meg i mål. Derfor ble jeg gående mye alene, men dette var absolutt ikke negativt. Opp til Frognerseteren ble jeg løftet frem av et fantastisk publikum. En utrolig opplevelse man faktisk får litt gåsehud av. Jeg kom i mål som nr 48 etter et spurtoppgjør med Mari Eide. Jeg hadde faktisk 5 stykker bak meg, og målet før jeg startet var å bli bedre enn startnummeret, altså 59, og det klarte jeg jo med glans. Jeg er fornøyd med løpet mitt, selv om jeg ble langt bak Therese Johaug som vant. Jeg kom i mål og syntes jeg disponerte kreftene bra når jeg hadde en liten sluttspurt på slutten. En positiv opplevelse jeg tar med meg videre mot 3 mila under NM del 2.

Her er noen bilder fra dagen i Holmenkollen:
Taktikkprat med Eivind
Klar til start
Klar til start - Barbro i bakerste rekke #59
Inne på stadion for runding
Opp bakken bak gratishaugen
På første runden lå Barbro i en liten gruppe


Spurtoppgjør mellom meg og Mari Eide

Matstasjon - viktig å fylle innpå med drikke underveis i løpet

Barbro under oppvarmingen - litt nærvøs før start
2 WC startnummer fra de to siste rennene
/Barbro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar