torsdag 2. februar 2012

World-Cup leader

Dagens sprint ble ekstremt fysisk krevende. Sprinten gikk i et område med bare bredspor og med kraftig stigning. Når konkurranseområdet i tillegg lå på 2300 moh ble det en virkelig syrefest. (I langrenn er grensen 1800moh)

Sprinten skilte en del på veivalgene, men jeg tok for det meste gode veivalg og de rette kuttene. Jeg gjør bare noen mindre feil og har et fall, men spurter allikevel inn til en delt 2. plass med Lars Moholdt. Peter Arnesson går veldig fort i dag og selv med en dårlig start vinner han 4 sekund foran meg og Lars.

Med to andreplasser så langt klatrer jeg nå opp som leder av verdenscupen så langt. Dette er ikke en plass jeg tørr håpe på å holde resten av sesongen, men jeg skal gjøre mitt beste for å forsvare denne plasseringen videre.

Den norske dagen ble enda bedre ved at Audhild Bakken Rognstad også ble nr 2 i dameklassen og Ove Sætra ble nr 5 i herreklassen.
3 x andreplass på Hans Jørgen (t.v), Audhild Bakken Rognstad og Lars Hol Moholdt. Foto: ski-o.com

Strekktider
Tracking

Det virker som om jeg har klart å stabilisere meg på et høyt nivå i år og i morgen venter en mer teknisk mellomdistanse. Jeg gleder meg veldig til å fortsette utnytte den gode formen jeg er i nå!

Morgendagens mellomdistanse skal være mulig å følge LIVE gjennom arrangørens sider. Første start er klokken 9.00, det vil si 18.00 norsk tid. Jeg starter 19.12 norsk tid.

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar