søndag 20. november 2011

Lugnet MTBO

OK Kåre har også blitt bitt av basillen og for et par uker siden kom det beskjed på facebook om at de skulle arrangere sykkel-o på jungfruberget i slutten på november. Det er jo ganske offensivt å arrangere sykkel-o med bare en måned igjen til jul. "Heldigvis" har snøen latt vente på seg, men værgudene var allikevel ikke helt på deres side. 3 grader og regn gjorde det til en halvguffen opplevelse, men et titalls hardhauser trosset været og stilte til start.

På oppvarmingen fikk jeg tydelig merke at det ikke helt er årstiden for sykling i det jeg kjørte av en asfaltvei i høy fart og inn på en islagt sti. Det gikk rett ned og hofta ble en smule øm.
Man får svi når man blander sesonger
Jungruberget er meget kupert og med regn og kulde ble røtter og steiner på stiene enda vanskeligere å forsere. Med fellestart ble det fullt øs fra start, men jeg slet med å ta de beste veivalgene. Allerede på vei til 1.post så jeg at jeg var ute på et veldig dårlig veivalg ettersom det tok mye mer høyde enn nødvendig å kjøre over toppen. Derfor endret jeg veivalg, men også dette fikk for mye høyde. Og slik fortsatte mitt løp og jeg syntes det var veldig vanskelig å ta rett veivalg.
Det holdt allikevel til seier, men det viste seg i etterkant at løperne bak meg til tider hadde vært nærmere enn jeg trodde.

Se kart fra konkurransen (trykk på kartene for å se de i full størrelse):

Lugnet MTBO del 1

Lugnet MTBO del 2


Takk til Mathias Wilhelmson og OK Kåre for et bra initiativ

/Hans Jørgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar