tirsdag 14. juni 2011

Rulleskisesongen i gang + en comeback seier i o-løypa

Forrige helg var det duket for sesongens første norgescuprenn i rulleski. Det var 1030m motbakke "sprint" i Askim. Jeg var med på det samme løpet i fjor, og gledet meg til å gå. Det var 4 stk i klassen min, så jeg gikk en prolog, semi-finale og finale. Prologen gikk helt OK, åpnet litt hardt så gikk på meg melkesyren med en gang. Dette lærte jeg av til finaleheatene og gikk seirende ut av begge finalene med god margin. I premie fikk jeg en fin kurv med produkter fra Askim, som eplemos, syltetøy og saft.


Barbro på rulleski

Pinsehelgen tok jeg på meg orienteringsskoene og stilte opp i uttaksløp til junior vm uten å ha løpt et eneste løp før i år og sett på kart kun to ganger. Dette gjorde jeg kun for treningen sin skyld og hadde absolutt ingen forventninger. På lørdagen bommet jeg til alle postene og var med på blåbærtur enn i et orienteringsløp. Jeg endte på en 55 plass av 75 stk, så jeg slo i hvert fall noen. På søndag derimot var det kun 13 stk i klassen ettersom alle de "gode/seriøse" ladet opp til mandagens nye uttakningsløp. Da var det duket for mitt store comeback, jeg hadde god kontroll selv om det ble litt bomming. Jeg tok igjen flere løpere og kom inn til en klar ledelse i mål. Denne ledelsen holdt seg og jeg vant faktisk 19-20E med 2.30 min. Utrolig gøy, selvom jeg må si at konkurransen ikke var all verden.


Barbro i o-løypa


Nå er det siste skoleuken min på NTG. Det blir trist å ta farvell med gjengen på NTG, men det blir godt å komme seg videre også. På fredag skal vi ha avsluttning, og etter avsluttningen reiser jeg rett videre til Sognefjellet der jeg skal på samling med juniorlandslaget. Langtidsværvarslet viser mye regn neste uke, men jeg håper det er en skivebom og at det heller kommer sol og shorts vær.


Sognefjellet i fjor







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar