torsdag 30. juni 2011

Ny coach

Tommy Jauhojärvi sa etter VM i år att dette ble hans siste sesong som landslagstrener for ski-o laget. Tommy har vært en god støttespiller alle årene jeg har vært aktiv som ski-o løper, men familie, jobb og mange verv gjorde at han valgte å avslutte som landslagstrener.

Eivind Tonna som har vært min personlige og "spillende" trener de siste årene har nå også lagt kartstativet på hylla. Med dette fulgte jobbtilbud som finsk landslagstrener og i sitt forsøk på å forfinskes ble det til at han tok denne jobben. Med en slik jobb blir det for mye miksing av rollene om han også skulle fortsette som min trener. Forhåpentligvis er det jeg som skal kunne dytte de suverene finnene ned fra pallen til vinteren.

Takk for et godt og lærerikt sammarbeid til dere begge!

Når jeg fikk høre om den nye landslagstrener som landslaget hadde fått inn fikk jeg spørsmålet: Hvem er det du aller, aller helst kunne tenke deg som ny trener? Om du fikk velge fra øverste hylle? Jeg ble litt satt ut og kom med flere forslag, men ingen var rett. Problemet var nok at jeg tenkte litt for kort.

Den nye treneren har selv vært utøver på toppnivå både i orientering og ski-orientering. I tillegg har han blant annet jobbet som landslagstrener i orientering og skiskyting og vært fysisk trener i Lillestrøm.

Selvfølgelig måtte det være Erlend Slokvik som nå ønsket å gjøre en innsatts for oss på ski-o landslaget. Vi hadde i midten av juli en oppstartssamling sammen med Erlend og vi har fått igang en god dialog. Hans treningsfilosofi passer svært godt inn med min og det skal bli svært spennende å se hva vi kan få ut av sammarbeidet. Erfaringen han har med fra skiskytterlaget er svært intressant så jeg ser virkelig frem mot å jobbe videre med Erlend.



Vår nye landslagstrener Erlend Slokvik gikk ski-o på Lygna i fjor vinter. Foto: Anne Kathrine Svingheim

/hj

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar