torsdag 10. juni 2010

Flyt

Etter helgens verdenscup i sykkel-o i Polen har jeg vært svært sliten i lårene. O-teknikken som gikk ganske dårlig de første dagene i Polen virker derimot som nå har fått en bedre trend, for i de 2 siste konkurransene har jeg gått av med seieren selv med tunge lår.

Klubbmester
På tirsdag var det klubbmesterskap i Hadeland OL på Skålsætra. Jeg kjente allerede før start at lårene ikke var spesielt pigge etter helgas anstrengelser, men gjennomførte et av mine beste o-tekniske løp som jeg kan huske. Alt jeg gjorde stemte både på kartet og i terrenget og det virket som bare postene kom mot meg. Jeg gjorde et prikkfritt løp og slo "rekorden" til løypelegger Kim Andre Sveen med over et halvt minutt. Dermed ble jeg for 2. år i rad klubbmester i en idrett hvor jeg kan være både fugl og fisk. Se resultater

Kart fra Hadeland OLs klubbmesterskap mellomdistanse:


Sykkel-O
I går deltok jeg i min første offisielle sykkel-o konkurranse i Norge. Det var et vanskelig terreng der stier med mye røtter og stein gjorde syklingen og kartlesingen vanskelig. Veivalgene var også klurige til man forsto hvor dårlige stiene egentlig var og at det gjaldt å ta seg fortest mulig ut på de store "transport" veiene i kantene av kartet. Lårene kjente fortsatt godt helgens anstrengelser, så jeg "tråkket ikke gassen helt i bånn". Siden alt mitt sykkel utstyr ble sendt til Sverige etter verdenscupen kjørte jeg på en lånt sykkel hvor giringen gav store utfordringer og ikke gav mulighet for å gi riktig jernet og i tillegg hjalp vanskelige vanskelige stier til med å holde intensiteten nede. Det ble ingen bom men et par dårlige veivalg var ikke til å komme unna.

Runde 1 Runde 2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar