mandag 10. mai 2010

Ny sesong med nye muligheter

1. mai begynte den nye VM sesongen for min del og i dag er det 316 dager igjen til VM i skiorientering drar igang i Tänndalen i Sverige. Men før det er klart for VM gjenstår det en hel del trening!

Siden ski-o sesongen var over har jeg for det meste tatt det rolig, trent etter humøret og tatt igjen endel av skolen jeg har mistet gjennom vinteren. Blant annet har jeg startet sykkel-o sesongen på MTBO campen i Åhus og jeg deltok i helga i Dalsland Mountainbike Orientering. Dette var parkonkurranse og jeg deltok sammen med Christina Løvald Hellberg i mix klassen. Konkurransen bød på teknisk sykling, vanskelige veivalg og en lang vinnertid, selv om ikke det o-teknisk ikke bød på det mest ekstreme. Morsomt var det i hvertfall og vi fikk 2 plass på tiden 2:14:55. Se resultater.

I helgen var jeg også på Lady Gaga konsert med Christina. Det kan bare beskrives som ett enormt show!
Jeg har også løpt en del orientering og har blant annet løpt 1. etappe på Täby OKs 1.lag på Tiomila. Etter endel gode 1. etapper helgene før gikk det helt galt allerede til 1.post på Tiomila. Jeg lå godt fremme i feltet og hadde god kontroll, trodde jeg. Plutselig stemmer ingen ting lenger og jeg er på tur til å gjøre noe av det verste jeg kan gjøre i på første etappe. Innen jeg finner 1.posten har jeg mistet henget på feltet og tar en sjanse mot 2.posten for å prøve å få kontakt med noen jeg kan henge på. Igjen blir det en ny bom og jeg er allerede 10 minutt etter teten. Jeg bestemmer meg for at nå må jeg skjerpe meg for ikke å ødelegge alt for laget. Resten av løpet går bra og jeg taper kun litt over 1 minutt fra 3. post og til veksling og veksler dermed ut 11 minutt bak teten, noe som er en elendig start i Tiomila hvor man kan tjene veldig mye om man har heng med teten. De andre i laget løp bra og vi ble tilslutt nr 90, noe som er en god plassering etter min dårlige start.

Dagen etter hadde Johan Granath lagt en orienteringsløype vi løp etter styrketreningen som var mer tilpasset mitt nivå. Dette skulle være mer ski-o relevant, men heldigvis var det bra "skareføre" så det ble endel kuttinger.

Nå fremover blir det endel sykkelorientering på meg før jeg i juni skal på sognefjellet å spenne på meg skiene igjen. Vi skal teste ski sammen med Madshus og finne tilbake følelsen av å gå på ski på snø igjen. Forhåpentligvis finner jeg noen gode par foran den kommende sesongen med EM og VM på hjemmebane


Tilpasset opplæring

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar