mandag 6. april 2009

Hadelandsmesterskapet 2009

I går ble hadelandsmesterskapet arrangert på Sås-plassen. Der hadde de kjørt en runde som var ca 1,1km. Jeg og Bjørnar var klare for kanskje ett av sesongen siste renn. Det var fellesstart for klassene over 13 år, Bjørnar skulle gå 2 runder, mens jeg 3. Bjørnar går veldig bra og vinner klassen sin etter å ha ligget forran, og slept på de andre i 2 runder, inne på oppløpet og ble Hadelandsmester (dette smakte veldig godt etter å ble nummer 3 på klubbmesterskapet). I min klasse var det to stykker og i senior ei, så det var tre jenter på startstreken med alle junior og senior guttene. Vi skulle ut på 3 runder i en løype som begynte å bli veldig løs og våt, jeg hadde testet skiene mine litt før på dagen og føre hadde forandret seg veldig så jeg hadde veldig dårlig ski. Men jeg hadde ingen stor konkurranse i klassen min og vant på en middels dag både i sporet og med skiene, men ble andre beste jente totalt i mål. Vi brukte 8minutter rundt løypa så det var en litt lang sprint. Jeg syntes det var morsomt å gå i dag, en del publikum som stod rundt løypa og i ordentlig godt påske vær var det som å gå i shorts og t-shorte, etter at jeg hadde brettet opp armer og bein på skidressen. En veldig fin dag!
(Så i år har jeg altså blitt Hadelandsmester, Kretsmester og Norgesmester. Da mangler jeg bare topp og bunn, klubbmester og verdensmester!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar