tirsdag 18. juni 2013

Europamester og 5 plass

På dagens mellomdistanse fikk Emily Benham virkelig vist hva hun er god for etter et kansellert løp under gårsdagens sprint. Et tilnærmet perfekt løp endte med et soleklart EM gull med over 2 minutter til sølvet. GRATULERER!

Gratulerer som Europamester Emily!
Også Bjørnar leverte et sterkt løp i dag og kunne også klatre opp på podiet med en 5. plass. Han gjorde et stabilt løp uten noen store feil, og selv om han ikke syntes farten var på topp var dette en god prestasjon i sin første internasjonale sykkel-o mesterskap!
Bjørnar inntar podiet

Jeg gjorde dessverre en kjempebom allerede til 2. post hvor jeg tapte over 3 minutter. I tillegg ble det et dårlig veivalg senere i løpet hvor jeg tapte tid. Til tross for bommen i starten klarte jeg å skjerpe meg og gjennomførte deretter et godt o-teknisk løp gjennom den tekniske avslutningen. Dessverre ble tidstapet så stort at jeg raste ned til en 19. plass. Vinneren i herreklassen ble den russiske "ski-o løperen" Valery Gluhov.

I morgen har vi en roligere dag mens de andre skal slite seg gjennom en tøff stafett. På torsdag venter omkjøringen av sprinten for Emily som vi nå virkelig gleder oss til og på fredag kommer vår avsluttende øvelse, langdistansen. Så nå er det bare å fylle på med pasta og andre karbohydrater. MTBO langdistanser kommer ofte opp mot 5 mil og 2 timers vinnertid i teknisk terreng som gjør at det ikke er noe å spøke med. Det blir god herding til vinteren.

Se arrangørens hjemmeside og Emilys omtale av gulløpet.

/HJ

1 kommentar:

  1. Hei.
    KOm inn på siden din via en "sportsblogg".
    MTBO er for meg ukjent, hvordan foregår egentlig denne idretten og hvor stor utbredelse har den?

    SvarSlett