tirsdag 4. desember 2012

BUL-sprinten 2012

I helgen ble den årlige BUL-sprinten på Gålå arrangert. Rennene på Gålå i slutten av november er kjent for sine kuldegrader, og i år var intet unntak. Det skulle gåes sprint skøyting på lørdag og 15km med duathlond på søndag. Jeg og Team Lillehammer kom til Gålå på fredag rett fra samling på Skeikampen. Vi var på Skeikampen fra mandag der vi fikk mange fine skiturer i det praktfulle løypenettet der oppe.

Under hurtighetsøkt

Hurtighetsøkt med Team Lillehammer på Skeikampen

Hele laget under et hurtighetsdrag

På lørdag gikk jeg altså sprint i skøyting. Under oppvarmingen følte jeg meg egentlig ganske bra, men under prologen mistet jeg litt av godfølelsen og gikk ut litt for rolig. Jeg var litt for "redd" for langbakken halvveis i løpet, og skulle "spare" litt krefter som jeg skulle trøkke til med der. Men når jeg kom til bakken hadde jeg ikke noe ekstra gir å sette inn, dette resulterte i en 14 plass i prologen. Noe jeg syntes var helt OK, men jeg var at jeg kan enda bedre.
I kvartfinalen møtte jeg mange sterke løpere. Målet var å gå ut litt hardere for å henge med, for så å gå det jeg hadde. Dette klarte jeg og ledet ut av stadion, men manglet de siste girene når langbakken kom og ble rett og slett fra gått. Jeg ble nr 4. i mitt heat og ble derfor slått rett ut.
Dette var jeg litt skuffa over, men noe jeg ikke får gjort noe med i ettertid og må bare se fremover.

Det var kaldt på Gålå
Så kom kuldegradene. Når vi våknet på søndag sto det -22 på gradestokken og det var liten tro på at det skulle bli noe skirenn. Jeg hadde troen på renn helt til det var 1 time igjen til start da vi fikk beskjed om at rennet var avlyst på grunn av kulden. Det kaldeste punktet i løypa var fortsatt -22 og da er det ikke lov å arrangere skirenn.
Men vi hang ikke med hodet lenge, vi tok på oss skiene og gikk oss en veldig fin skitur i turløypene isteden.

22- på gradestokken søndag morgen
Fantastisk utsikt fra hytta - en fin skitur ble det isteden for skirenn på søndag

Pepperkaker

På fredag kveld laget vi pepperkaker

For å konkludere helga var sprinten helt OK, men håper å få opp dampen fremover så jeg snart kan gi konkurrentene litt konkurranse på oppløpet. Jeg hadde også veldig lyst til å gå skirenn på søndag for å se hvordan jeg lå ann blandt de beste, og syntes det var veldig kjedelig at det var avlyst.

Nå blir det en rolig uke på Lillehammer. I helga skal jeg gå Lygnarennet på lørdag og skiorienterings løp på Sjusjøen sammen med Bjørnar og Hans Jørgen på søndag. Neste helg starter virkelig sesongen, med skandinavisk cup og norges cup på Sjusjøen. Her håper jeg å komme meg litt mer i slag og kan begynne å kjempe med de i toppen.

/Barbro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar