torsdag 14. januar 2010

Slipp reven løs

I morgen drar det i gang. Årets første løp som ”virkelig teller”, og der klukt og dyktighet virkelig kommer til å bli satt på prøve Det er årets første verdenscupløp med en fellestart mellomdistanse som vi skal gjennom. Løypa er3 runder som til sammen er 12,8 km lang med 15,2km korteste veivalg, 260 meter stigning. Med 36 poster så gjelder det å holde tunga rett i munnen. Det ryktes og gamle kart kan fortelle at løypenettet kommer til å bli tett og svært vanskelig kjørt. Og med fellestart vil den som holder hodet kalt og går det reneste løpet vinne.

Reisen hit gikk over all forventning. Ingen større problemer som jeg la merke til i hvertfall og stedet vi bor på er mye bedre enn hva jeg som førstereis til Russland kunne frykte. Maten er vel det eneste jeg ikke stortrives med, men fra gutta som tror de er mer tørre bak øra holder også den høy (russisk) standard.

Hans Jørgen under modell event

I dag har dagen gått med til skitesting og en modell event. Jeg gikk modell eventen i full fart for å få inn rutinene til morgendagen og det gikk helt greit. Gikk likt med Eivind Tonna på første draget og ”knekte” han med 14 sekunder på det siste. Se kartet under:

Se også gammelt kart over løpsterrenget fra Junior VM som ble arrangert i 2003

Jeg gleder meg og føler meg bedre enn på lenge. Satser på å være reven blant ulvene som går rent løp med god flyt. Da skal det bil spennende å se hvor langt det holder.

Hans Jørgen klar for modell event

Flere bilder

Oppdateringer fra løpene vil komme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar