lørdag 23. januar 2010

Norgesmester

Endelig brøt jeg den dårlige NM statistikken min. Aldri før har jeg fått det ordentlig til på NM, men på dagens NM mellomdistanse i Asker endte det med gull! Barbro gjorde også et godt løp, og kun med en liten feil mot slutten fikk hun bronsemedalje i den felles senior og junior klassen.
Hans Jørgen og Barbro stårlende fornøyde med gull og bronse på dagens NM mellomdistanse

Jeg har etter jeg var litt småsyk i romjula og den ekstreme kulden etter jul ikke følt meg i den samme formen som før jul da jeg virkelig var i flytsonen og alt gikk bra. Med et godt løp og mitt første NM gull, junior som senior, under dagens NM mellomdistanse tar jeg det som et svært godt tegn på at det nå har snudd og jeg er på tur oppover igjen. Jeg gikk et godt og rent løp uten noen bom med god flyt hele veien, men hadde noen dårlige veivalg.
Dermed ligger jeg nå på en klar 2. plass i Norges-cupen, med 9 poeng opp til ledende Lars Moholdt. Det kan nok bli hardt å ta inn i morgendagens Norgescupfinale, men jeg skal gjøre mitt beste.

Barbro gikk også et veldig solid løp, men en bom helt mot slutten av løpet gjorde at hun endte 2:24 bak vinner Marte Reenaas som holder helt topp internasjonalt senior nivå. Hun ble klart beste junior 2:42 foran neste junior jente. Dermed står hun med seier i alle Norgescupløpene i år og leder med 12 poeng foran Anna Ulvensøen, noe hun bør klare å holde unna i morgendagens Norgescupfinale.

Resultater
1 del H17
2 del H 17

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar