fredag 15. januar 2010

Først over målstreken i verdenscupdebuten

I dagens 12,8 km (15,2 km korteste veivalg) lange mellomdistanse fellestart med hele 36 poster var jeg den første som krysset mållinja. ”Dessverre” var det kun på første runding etter at jeg hadde hatt kort gafling på første runden…

Etter start fant jeg fort flyten o-teknisk og ble liggende først i min gafling, samtidig som flere og flere falt av bakover. Kroppen kjentes litt slapp og jeg hadde ikke riktig draget inne, men det var et ekstremt vanskelig løypenett og det holdt dermed å holde en jevn fart og unngå å gjøre feil. Jeg skjønte at jeg måtte ligge gått an siden det ikke fantes noen spor i løypene foran meg og fikk dermed en aning om at jeg var ute på en kort gafling. Inn til runding passerte jeg som førstemann med over et halvt minutts luke.

Runde 1 med veivalg

Ut på andre runden gjorde jeg som en ivrig Jan Arild Johnsen skrek til meg ved passeringen, ”Hold hodet kalt nå Hasse”. Jeg klarte å holde hodet kalt, men det ble et kryss som jeg gikk feil i og fikk snu og noen dårlige veivalg. Siden jeg denne runden hadde lengste gafling var det en del som hadde passert ut på sisterunden når jeg kom til passering. Jan Arild skrek, ikke like entusiastisk som forrige gang, men fortsatt svært ivrig at det ikke var langt opp til de 3-4 beste.

Runde 2 med veivalg

På siste runden følte jeg ikke at kroppen hadde blitt noe særlig sprekere og det kjentes dermed tungt ta inn dem som lå foran meg. I tillegg gjorde jeg en del feil som jeg tapte en del tid på. Den siste halve runden var lik for alle, og jeg gikk ut på den like foran en klynge på fire personer. En av disse var blant annet Eivind Tonna. Når jeg også på den siste delen klarte å gjøre feil som gjorde at denne gruppe passerte meg kom jeg tilslutt i mål som nr 16. En ok plassering i et løp der ikke kroppen riktig fungerte. O-teknisk ble det noen dårlige veivalg og dessverre også noen bommer som jeg burde unngått.

Runde 3 med veivalg

Resultater fra dagens løp

I morgen venter to konkurranser i ett nytt sprintområde. På formiddagen vanlig sprint og på ettermiddagen er det sprintstafett. Laget er ikke tatt ut enda, men det vil være 2 stykker på hvert lag som går 3 etapper hver av 8-10 minutt. Jeg ser nå frem til morgendagen og håper jeg etter dagens gjennomkjøring skal finne toppformen

Arrangørens hjemmeside

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar