fredag 14. januar 2011

DNF

Hans Jørgen fra siste post.
Photo: Erik Blomgren

Etter 2 løp godt under par gikk mandagens sprint under årets Ski-O Tour bedre. Jeg kjente fra start at jeg var på hugget og merket tidlig jeg tok innpå foranstartende og tosifret antall verdensmester Eduard Khrennikov. Jeg gjorde en mindre feil hvor jeg tapte 10-15 sek på å gå til feil post når vi kuttet over et åpent område. Ellers tapte jeg tid i 2 av de bratteste bakkene mot de beste. Løpet var allikvel solid og jeg machet de beste strekktidene på alle de andre strekkende og endte i mål som nr 6, 30 sekund bak reisekamerat Staffan Tunis fra Finland. Jeg hadde før touren startet bestemt meg for at jeg etter de 3 første løpene skulle se ann om jeg skulle gå de 3 siste konkurransene i Slovakia. I og med at formen ikke hadde vært helt på topp og de ikke så ut til å bli høy kvalitets ski-o i Slovakia valgte jeg derfor å dra hjem og lade opp til EM. Dermed fikk jeg min andre romantiske natt i Salzburg på 5 dager når jeg sa farvel til mine reisefølger og lot Sindre være igjen som eneste nordmann på Touren.

Nå har jeg hatt noen rolige dager hjemme og i morgen venter en 8 km mellomdistanse i  Norgescupen og uttaksløpet til EM på Skoppum. Løpene er også Hovedløp for 14-16 åringene og det ryktes om imponerende 300 deltakere. Bjørnar stiller i hovedløpet i H16 og om han gjør et godt løp kan det være en mulighet for at han får gå ungdoms EM på Natrudstilen som arrangeres samtidig som EM og jr VM.
Det kommer bli spennende å se hva arrangøren har å tillby oss i Vestfoldterrenget!

Hovedløp og Norgescup i Skoppum

Målgang på Ski-O Tour. Photo: Valery Glokov

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar