lørdag 15. januar 2011

Hovedløpsvinner

Hovedløpsvinner Bjørnar
Bjørnar ble i dag hovedløpsvinner og er dermed første Hovedløpsvinner fra Hadeland OL siden Hans Trøan vant hovedløpet i orientering i sine yngre dager(med forbehold).
- Jeg gikk med god kontroll hele veien. Hadde et fall og to ganger jeg klusset litt med stemplinga. Jeg kunne helt sikkert gått fortere på ski, men dagens taktikk var å ha kontroll på det o-tekniske. Det går alltid fortest å ikke bomme!
Etter denne sterke innsatsen og beste 16 åring på begge løpene på Venabu tidligere i vinter er Bjørnar nå høyst sannsynlig klar for Ungdoms EM på Natrudstilen.

Jeg gjorde også et bra løp på Skoppums jorder og utenom et par veivalgsmisser jeg tapte i overkant av 30 sekunder på var det et bra løp. Følte ikke jeg helt hadde farten inne, men sammenlignet med konkurrentene var det nok bra fart alikevel. Jeg ble nr 2, kun 9 sekunder bak Lars Moholdt

Så nå blir det forhåpentligvis 3 stykk Kvåle på startstreken på Natrudstilen i respektive EM, junior VM og ungdoms EM.

Bjørnar stempler på siste post, på vei mot seier i Hovedløpet. Foto: Vidar Benjaminsen
Resultater fra Hovedløp og Norgescup

/Hans Jørgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar