lørdag 22. januar 2011

Generalprøven bestått - 11 dager igjen

Etter en del konkurranser som forhåpentligvis ikke har vært ekstremt relevante for det kommende EM med åpne områder og mye kutting på Ski-O Tour og sist helg på Skoppum stilte jeg til dag til start på SM Sprint som ble arrangert bare 30 min fra Falun. Dette blir siste konkurransen før EM drar igang om halvannen uke og jeg håpet å få et bra løypenett som ikke skulle være så ulikt hva vi kommer til å møte på Natrudstilen. Løypenettet og løypa var svært bra, men dessverre har forrige ukes mildvær ført til gode kutteforhold også her.

Kutteforhold er vanligvis ikke min sterkeste side og det ble endel unødvendige tidstap i dag også. Blant annet taper jeg 25 sekund til 6. post etter å ha kuttet skeivt opp (!) av gropa vi var nede i. Blir også endel andre småfeil og taper nok rundt 1. minutt.

Kart fra dagens SM Sprint. Trykk på kartet for å se hele
Martin Hammarberg gikk et bra løp og kapret seg dagens SM guld. Tydelig at all fot-o treningen kommer til sin rett. Jeg var 12 sekunder bak og tok sølvmedaljen, mens Erik Rost var 2 sekund bak meg igjen og tok bronsemedaljen.

Strekktider

Martin Hammarberg på vei mot SM gull. Foto: Roland Berg
Nå venter en o-teknisk intensiv periode med ski-o treninger både i dagens løypenett, en trening i Grönklitt sammen med Mora Skidgymnas og en kartøkt på Lygna før vi inntar Natrudstilen neste Mandag.

/Sølvvinner som merker formen nærmer seg, Hans Jørgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar