torsdag 22. mars 2012

Ny pallplass

Dag nummer 2 i verdenscupfinalen her i Boden var stafett og vi på det norske laget hadde som mål å kjempe helt i toppen. Sindre Haverstad gikk første etappe og var lenge kommet løs fra feltet sammen med svenske Martin Hammarberg. Dessverre mistet Sindre trinsa på slutten av etappen og kom inn 1 minutt bak det svenske laget. Lars Moholdt gikk 2. etappe og også han gjorde noen feil på slutten av sin etappe. Dermed gikk jeg ut på en 5. plass nesten 2 minutter bak ledende Sverige og Finland. Jeg gikk en meget god etappe og så jeg nærmet meg det svenske og finske laget når jeg møtte dem i skogen. Alikevel klarte jeg aldri helt å hente dem, selv om jeg kunne se Staffan Tunis for Finland foran meg på oppløpet mot mål. Dermed endte vi på en 3 plass et drygt minutt bak det svenske vinnerlaget.
Foto: haverstad.com 
Med dagens beste etappetid ser dette lovende ut for resten av helga når verdenscupen skal avgjøres. Jeg føler meg i hvertfall sterk både fysisk og o-teknisk, så jeg skal gi alt på lørdagens mellomdistanse for igjen å få heng på 3. plassen totalt før den avsluttende ultralangen.

Nå skal jeg følge Barbro som går showsprint på Bislett. Sprinten blir sendt på norsk TV2 og svensk TV4sport utover kvelden. Forhåpentligvis er kroppen mer på lag for henne i dag enn den har vært i det siste.

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar