mandag 23. januar 2012

Alle gode ting er 3

NM i skiorientering ble både opp og nedturer for oss Hadeland løperne. Jeg var ikke helt på hugget på fredagens langdistanse ognår jeg i tillegg klarte å knekke staven i et fall på sisterunden var det kjørt og jeg endte på en 5. plass.

Hans Jørgen med alt utstyret helt. Foto: ski-o.com
Lørdagen var jeg mer på hugget og følte meg bra. Men til 2. post mister jeg brikken og taper mye tid, men ikke mer enn jeg føler jeg skal klare å hente inn igjen. Når jeg i tillegg knekker skien på 5. post er hele løpet ødelagt. Nyvervningen, Øyvind Watterdal gjør derimot et bra løp og tar sølvmedaljen bak Sindre Haverstad.

På søndagens stafett er derimot Øyvind, Bjørnar og jeg meget revansjesugne. Øyvind går en bra førsteetappe og sender ut Bjørnar i andreposisjon. Bjørnar er iskald og gjør sine saker meget bra. Mot slutten går han sammen med ringreven Anders Hauge og verdens beste dameløper Marte Reenaas. Mot slutten lurer han de to andre kommer inn i ledelse til veksling. Ut på sisteetappe føler jeg at jeg har god kontroll, men gjør to elendige veivalg som gjør at jeg og Ove Sætra for Asker bytter på å ha ledelsen. Mot slutten gjør Ove en stor bom og jeg går overrasket Hadeland OL inn til NM gull. 

Norgesmesterlaget. Fv. Øyvind, Hans Jørgen, Bjørnar

Damelaget bestående av Chritstina Løvald Hellberg, Kari Svingheim og Barbro er ikke mye dårligere og når Barbro spurtslår Askers Stine Olsen Kirkevik på oppløpet sikrer hun Hadeland sølv på damestafetten bak de suverene Tønsbergjentene.

Barbro spurtslår Stine Olsen Kirkevik i kampen om sølvmedaljen

Damestafettlaget. Fv. Christina, Barbro og Kari

Så alt i alt ble det 3 medaljer på Hadeland O-lag, noe vi må se oss greit fornøyd med.

Mandagen etter NM ble det arrangert klubbkveld med premieutdeling fra sesongen som gikk. Herinnledet jeg med å forklare om ski-orientering og min satsning og viste frem kart, bilder og filmsnutter.
Forelesning om Ski-orientering for Hadeland O-lag
Noen av rekruttene i Hadeland O-lag med Hans Jørgen

Det virket som om gjengen som var samlet var meget intresserte i ski-orientering og forhåpentligvis snart stiller i ski-o løypa. Kanskje allerede på Lier neste helg eller i Hadeland O-lags klubbmesterskap


Resultater fra NM
Omtale av klubbkveld 

/Hans Jørgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar