lørdag 26. mars 2011

Nesten i VM sprintstafett og langdistanse


Hans Jørgen klar for tidenes første VM mix sprint stafett
På torsdag var det mix sprintstafett. Dette var tidenes første  mix sprintstafett i VM sammenheng og den bestod av en herre og en dameløper som hver gikk 3 etapper. Jeg ble tatt ut til å gå på Norges lag sammen med Stine Olsen Kirkevik og vi gjorde 6 gode etapper. Vi var med å prege stafetten helt i teten hele veien, men dessverre hadde Stine en lang gafling igjen på sin sisterunde og vi endte tilslutt på den sure 4. plassen. Men vi hadde begge gjort svært gode løp og vi fikk se oss fornøyd med en 4. plass.

I dag var det langdistanse, men jeg valgte å stå over fordi jeg følte kjente at mix sprintstafetten hadde tatt mye krefter og at jeg ville spare kreftene til morgendagens stafett hvor jeg anser at vi har stor sjanse til å kjempe om medaljer igjen. Barbro var uheldig og gikk til feil første post. Dermed havnet hun langt bak i feltet og fikk kjempe hele løpet alene. I mål endte hun allikevel på en bra 9. plass på VMs hardeste distanse. I morgen er det stafett og både Barbro og jeg skal gå på de norske lagene og forhåpentligvis igjen kjempe om edelt metall

Barbro godt fremme ut fra start


Resultater langdistanse damer
Arrangørens hjemmeside

/Hans Jørgen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar