mandag 18. april 2011

Gledelig stipend fra Elsie og Bj. Ruud-Pedersens Stiftelse III

Fredag fikk jeg den gledelige beskjeden om at Elsie og Bj. Ruud-Pedersens Stiftelse III hadde tildelt meg et stipend på 25.000 kroner. Stiftelsen bestemte før sesongen at de skulle dele ut to stipend, hver på 25.000 kroner som skulle gå til en herre og en dame som gjør en ekstra innsats for norsk skiorientering.

Statuttene for utdelingen heter:
Hans Jørgen på jakt mot verdenstoppen under VM i Tänndalen
Stipendene er ment som en stimulans til personer som gjør en ekstra innsats i norsk skiorientering enten ved å satse på egen fremgang- eller til personer som gjør en ekstra innsats som trener/leder eller en kombinasjon av dette. Stipendet er ikke ment som en premiering for oppnådde resultater, men en stimulans til fortsatt innsats.
Jeg ble tildelt stipendet etter følgende begrunnelse:
Hans Jørgen har over flere år vist vilje til å satse på ski-o. Han har gjort bevisste og kompromissløse valg med sikte på å nå verdenstoppen, for eksempel ved å flytte til Mora for å bli en bedre ski-o-løper. Hans Jørgen var den beste norske herreløperen i 2010-2011 sesongen med individuell 4 plass og bronsemedalje i stafett som beste VM-resultat. Komiteen tror Hans Jørgen har potensial til å bli blant verdens beste ski-o-løpere på sikt.
For meg er et slik stipend en enorm inspirasjonskilde. Det viser at det er noen som følger med meg og de andre ski-o løperne og virkelig setter pris på våre prestasjoner. Et slik stipend vil også være en svært god støtte på veien mot å en dag forhåpentligvis kunne strekke armene i været og være verdens beste skiorenteringsløper
Jeg sammen med trener og lagkamerat Eivind Tonna jubler over å ha sikret medaljen på VM stafetten

Audhild Bakken Rognstad fra Lillehammer ble tildelt det andre stipendet. Les mer om stipendtildelingen på ski-o.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar