lørdag 25. februar 2012

Sølvlandet

Dagens stafett under EM og junior VM i Ukraina bar preg av at det norske landslaget i høst hadde barmarkssamling rundt sølvgruvene på Kongsberg. For det endte med sølvmedalje både i herrer og damer senior og damer junior. De norske juniorguttene ble også nr 4 i junior VM stafetten.

Ove Sætra gikk en god førsteetappe og kunne sende ut Lars 40 sekund bak den ledende tettrioen. Lars gikk også en bra etappe og klarer å riste av seg de fleste andre lagene og kan sende meg ut på andreplass. Staffan Tunis gikk en kanonetappe på 2. etappen, så jeg hadde over 2 minutt frem til Olli Markus Taivainen i klar ledelse på sisteetappe. Jeg fulgte opp de andre guttene med en god etappe, men klarte kun å hente ett minutt på Taivainen. Dette holdt allikevel de andre jagende lagene på god avstand og jeg kunne juble over sølv!

Hans Jørgen på vei mot mål med sølvguttene Ove og Lars. Foto: ski-o.com
I morgen er det fellestart langdistanse som står for tur. Det kommer til å bli veldig spennende med mye folk og bratte oppover- og nedoverbakker. Jeg har nå bronse og sølv, så da er det bare en valør som gjenstår.
Like etter målgang på langdistansen bærer turen videre for oss seniorene til Kasakhstan for ny verdenscuprunde neste uke. Kommer bli en meget tøff reise og harde konkurranser der borte. Men jeg gleder meg!

Bjørnars stafettlag manglet i dag en sisteetappeløper, men han gikk allikvel en god 2. etappe og fant igjen flyten i orienteringen som han har manglet de siste dagene. Dermed er også han klar for fellestart i morgen.

Mesterskapets hjemmeside

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar