torsdag 23. februar 2012

Bronse medalje

Etter et middels sprint løp i går hvor jeg endte på 8 plass når de offisielle resultatene endelig kom ble dagens mellomdistanse en stor opptur.

Dagens førstepost lå nede i en av de mange ravinene. Siden jeg var blant de sist startende var så å si all snø ploget bort og da den ene skien hektet i en kvist ble jeg slengt ut i skogen ved siden av løypa. Jeg klarer å ta meg for å gå rett i et tre, men strekker meg litt og blir liggende med skiene låst mellom et par trær. Det tar en god stund å komme seg løs og få tømt kartstativ, munn og øyne for snø. Antar at jeg tapte mellom 30-45 sekund på dette. Heldigvis klarer jeg å holde alt utstyret i orden. Etter dette går løpet helt klokkerent, men jeg vet jeg har tapt mye tid og kjører meget forsiktig ned i alle ravinene vi passerer. Jeg går i mål til 3 plass og de blir noen spennende minutter etter målgang. Jeg ser løper etter løper går inn like bak meg og til slutt kan jeg strekke armene over hodet å juble over min første individuelle senior medalje! Men siden arrangøren har hatt problemer med tidtakningen er dette fortsatt "official-unoffical result maybe" som de kaller det.

Hans Jørgen jubler over bronsemedalje
Bjørnar hadde litt problemer på gårsdagens sprint, men endte allikevel på en 12. plass. I dag hadde han glemt stemplingsbrikka og oppdaget dette like før start og ble meget stresset. Fortsatt er ikke resultater i ungdomsklassene klare.

I tillegg tok Marte Reenaas gull i dameklassen og gjorde det til en meget god norsk dag

I morgen er det hviledag før EM avsluttes med stafett og langdistanse på lørdag og søndag. Vi skal fortsette å gjøre vårt beste, så får vi se hvor langt det rekker.

/HJ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar